به گزارش شمال اصفهان؛به نقل از آوای برخوار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه برخوار در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، خاطرنشان شد: تقارن هفته بسیج با اربعین امام حسین (ع) تقارن مبارکی است، چراکه بسیج امتداد نهضت امام حسین علیه السلام است و ان شاء الله بسیج […]

به گزارش شمال اصفهان؛به نقل از آوای برخوار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه برخوار در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، خاطرنشان شد: تقارن هفته بسیج با اربعین امام حسین (ع) تقارن مبارکی است، چراکه بسیج امتداد نهضت امام حسین علیه السلام است و ان شاء الله بسیج بتواند در راستای اهدف قیام امام حسین (ع) که متعلق به یک زمان و مکان خاصی نیست، قدم بردارد و بسیجیان با همان روحیه انقلابی و حسینی از انقلاب ، نظام و اسلام دفاع کنند.
شفیعی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) که بسیج را شجره طیبه دانسته بود، افزود: بسیج مسئله اصلی و اساسی انقلاب است و بسیجی بودن یک افتخار است و بسیجی کسی که زینت و تکیه گاه انقلاب باشد.

گردان سایبری در حوزه جنگ نرم در شهرستان برخوار راه اندازی می شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه برخوار : بسیج یک مجموعه کارآمد است که در آن جوانان مؤمن با روحیه خودجوش به میدان می آیند.
وی با بیان اینکه بسیج در جنگ و تحریمها و فتنه ها نقش بی بدیلی داشته ، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: انکار بسیج انکار بزرگترین ضرورت مصلحت کشور است . پیروزی در جنگ به برکت بسیج بود. بعد از جنگ هم در تحریمها و بحث فتنه ها، این بازوی انقلاب به نحو احسن نقش بازی کرد. تا وقتی که کشور احتیاج به امنیت دارد، ضرورت وجود بسیج هست.امام (ره) در ۵ آذر سال ۱۳۵۸ بسیج را پایه گذاری کردند تا در بحبوحه انقلاب نقش ایفا کنند. بسیج یک مجموعه کارآمد است که در آن جوانان مؤمن با روحیه خودجوش به میدان می آیند. در عملیاتهای فتح المبین ، بیت المقدس و والفجر ۸ حضور بسیج همه را به حیرت واداشت. کسانی بودند که نه آموزش دیده بودند و نه جزو چریک ها بودند. این همه شهید و جهادگر و جانباز و ایثارگر گویای نقش آنهاست. و الان هم در عرصه جنگ نرم ، در جامه عمل پوشاندن به اقتصاد مقاومتی ، علم و فناوری هم حضوری فعال و همه جانبه دارند.
شفیعی سالگرد تشکیل بسیج را یادآور خاطره پرشکوه مجاهدانی دانست که در دوران ۸ سال دفاع مقدس زیباترین تابلوی ایثار و فداکاری همراه با نجابت و فروتنی توأم با شهادت و شجاعت را ترسیم کردند.
وی پایه گذاری بسیج را یکی از دستورات انقلاب خواند و گفت:امروز کشورهایی مثل عراق و سوریه از بسیجیان ما سرمشق گرفتند و ارتش مردمی ایجاد کردندکه با داعش آن غده سرطانیکه در رأس آنها آمریکا و صهیونیست و کشورهای مرتجع عرب هستند، بجنگند.
فرمانده سپاه برخوار در خصوص خاکریزهای جنگ نرم گفت: اگر در گذشته صحنه و جغرافیای جنگ مشخص بود امروز کاملاً شرایط به‌گونه‌ای دیگر تغییریافته و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از طریق فضای مجازی (فیس‌بوک، تویتر، واتساپ، تلگرام و اینستاگرام و…) تا عمق فضاهای خانواده‌های ایرانی نفوذ کرده‌اند و در صحنه دیپلماسی و سیاسی و موضوعات اقتصادی نیز وارد شده اند که بسیج باید با رصد این فضاها دشمن را بار دیگر در خانه کیش‌ومات کند.
وی در ادامه در تبیین شاخصه های انقلابی گری بیان داشت : مبحث انقلابی گری موضوع بسیار مهمی است و ما در مقابل دشمنان نباید رنگ ببازیم . ما باید به استقلال همه جانبه کشور در موضوعات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی پایبند بوده و باید آنرا حفظ کنیم چون برای همین ها انقلاب کردیم. بسیجی باید نسبت به دشمن حساسیت داشته باشد و جهاد کبیر یعنی عدم تبعیت از دشمن است. تقوای دینی و سیاسی نیز از دیگر شاخصه های انقلابگری است که بسیجیان ملزم به مراعات آن هستند.
شفیعی در خصوص برنامه های هفته بسیج گفت: برنامه‌های امسال هفته بسیج در شهرستان برخوار از ۳۰ آبان تا ۵ آذرماه با شعار محوری «بسیج، انقلابی و خدمت گذار» با هدف ترویج انقلابی گری، شعار محوری اقتصاد مقاومتی، جهاد فرهنگی و نقش‌آفرینی بسیج تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا اجرا می‌شود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان برخوار خاطرنشان کرد: در مجموع ۸۳ برنامه به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج در شهرستان برخوار برگزار می‌شود، که از جمله این برنامه ها می توان به برگزاری نمایشگاه بزرگ اقتصاد مقاومتی و مشاغل خانگی، یادواره شهدا در شهر دستگرد با حضور سردار کریمی قدوسی، یادواره شهدای محله دلیگان با حضور سردار فدا جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج)، مراسم کلنگ زنی ساختمان سپاه برخوار، مراسم تجلیل از گروه‌های جهادی، سرکشی و دیدار با ۶۰ خانواده شهید شهرستان، حضور سازمان‌یافته بسیجیان در نماز جمعه، اجتماع ۴ هزارنفری بسیجیان برخوار در ورزشگاه رسالت شهرداری دولت آباد، یادواره شهدای روستای علی‌آباد ملاعلی، برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی، افتتاح سالن آمفی‌تئاتر پایگاه شهید رجایی، مسابقات مختلف ورزشی، تجلیل از بسیجیان و فرماندهان نمونه، برپایی ایستگاه صلواتی، دیدار با خانواده‌های شهدای مدافع حرم و اکران فیلم یتیم خانه در تالار شهرداری دولت آباد اشاره کرد.
وی در پاسخ به این سوال که در حوزه اقتصاد مقاومتی چه اقداماتی توسط سپاه و بسیج صورت گرفته، خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان برخوار فعالیت‌های خوبی از جمله اردوهای جهادی هفت‌روزه در قالب هشت گروه ۱۸۳ نفره و و اردوهای یکروزه که با حضور ۴۶۳ نفر بسیجی برگزار شد. اعطای ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره به مشاغل مختلف از جمله مشاغل خانگی و به‌خصوص در حوزه کشت زعفران با توجه به کمبود آبی که در استان اصفهان و در این شهرستان شاهد آن هستیم، صورت گرفته است.در تلاشیم که شهرستان برخوار را در کشور به قطب زعفران و صنایع‌دستی تبدیل کنیم و با برندسازی نان کمشچه جایگاه آن را هم در سطح استانی و هم در حوزه ملی و کشوری ارتقاء ببخشیم.
فرمانده سپاه ناحیه برخوار از راه‌اندازی گردان سایبری در حوزه جنگ نرم در شهرستان برخوار خبر داد و افزود: ما در خصوص مقابله با جنگ نرم دشمن برنامه های را اجرا نموده ایم. نشست های باعنوان نهضت روشنگری با موضوع جهاد کبیر در سطح پایگاه های بسیج و همچنین در سطح شهرستان با حضور سردار تشکری برگزار کردیم. شورای امربه معروف و نهی از منکر در این زمینه فعال هست. راه اندازی یک گردان سایبری از دیگر برنامه های ما هست که همین جا از نیروهای متدین و مذهبی و همچنین از مسئولین رسانه های شهردعوت می کنیم که در این گردان حضور پیدا کنند.
وی در خصوص این جمله مقام معظم رهبری که فرمودند : بسجی سیاسی است ولی سیاست زده نیست ، بیان کرد: طبق اصل ۱۵۰ سپاه به عنوان مدافع ارزشهای انقلاب و بسیج جزو بدنه انقلاب است. اهدافی که برای بسیج است دفاع از ارزشهای دفاع مقدس است. بسیج باید تمام گروهها و گروهکها را بشناسد اما خودش نباید یک روز زیر نظرچپ گرایان و روزی راست گرا باشد. در انتخابات هم باید نقش روشنگری داشته باشد.