رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان برخوار گفت: در پی دریافت گزارش های مردمی مبنی بر عدم رعایت ملاحظات زیست محیطی برخی از صنایع، طرح گشت و پایش شبانه صنایع در این شهرستان ادامه دارد.

به گزارش صدای برخوار ؛ محمدولید مغربی رئیس این اداره اظهار کرد: در سال جاری تا کنون بیش از ۲۰۰ واحد صنعتی در برخوار، پایش شده اند و این اقدام همچنان درحال انجام است.

مغربی افزود: در پی دریافت گزارش های مردمی مبنی بر اینکه برخی از صنایع، شاخص های زیست محیطی را بعد از ساعات اداری رعایت نمی کنند، بر آن شدیم تا طرح گشت و پایش شبانه صنایع شهرستانی را برنامه ریزی و اجرا کنیم .

وی با اشاره به اینکه این برنامه دو مرحله آن در سال گذشته اجرا شده است، ادامه داد: اجرای مرحله سوم از ابتدای مردادماه آغاز شده است و بر مبنای ۴ محور، استقرار صنایع در سطح شهرستان پایش شد.

محمدولید مغربی گفت: طی این مرحله، ۱۳۰ اخطاریه زیست محیطی رفع آلایندگی صادر شده و ۱۰ مورد نمونه برداری حاصل از گشت و پایش بیش از ۲۰۰ واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی در شهرستان نیز صورت گرفته است.

بر اساس پایش های شبانه و تجزیه و تحلیل انجام شده؛ وجود کوره های آجروگچ، معادن و اقدامات غیراصولی این واحدها، از منابع دیگر آلودگی شهرستان است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان افزود: علاوه بر این، سوزاندن زباله و ضایعات توسط واحدهایی که به طور غیرمجاز اقدام به جمع آوری این ضایعات می کنند، سوزاندن ضایعات چوبی حاصل از باقیمانده فعالیت کارگاه های نجاری، سوزاندن باقیمانده محصولات خشک شده اراضی کشاورزی و همچنین سوزاندن لاستیک های مستعمل در اطراف شهرستان از دیگر منابع آلوده کننده در کنار منابع ثابت هستند.

/انتهای پیام/