صدای برخوار ؛ ۳۰۰ برنامه فرهنگی امسال در بقاع متبرکه شهرستان برخوار تولید و از شبکه اصفهان پخش شده است.

به گزارش صدای برخوار ؛ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار افزود: ۹۵ درصد از این برنامه‌ها در امامزاده نرمی تولید می‌شود.
حجت الاسلام محسن ضیایی تعداد سند‌های مالکیت صادر شده این شهرستان را در امسال ۱۵ جلد سند مالکیت بیان کرد و گفت: این شهرستان دارای ۱۳ بقعه است بطوریکه در هر هفت شهر یک بقعه و دوبقعه نیز در روستا‌ها است، از این تعداد بقعه امامزاده نرمی شاخص کشوری شناخته شده است.
وی به وجود ۲۲۰ موقوفه در شهرستان برخوار اشاره کردو افزود: از این تعداد ۱۴۰ موقوفه مساجد و امامزادگان و ۸۰ موقوفه نیز موقوات متصرفی هستند که درآمد دارند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار، عمده موقوفات شهرستان برخوار را در حوزه کشاورزی و تحت تأثیر خشکسالی کنونی دانست و گفت: این معضل باعث شده که مستأجران تمایل به تغییر کا ربری و یا برگرداندن موقوفه به اوقاف را دارند.
حجت الاسلام ضیایی عمده نیات موقوفه ها‌ی این شهرستان را در حوزه‌های روضه خوانی، کمک به مستمندان وکمک به طلاب بیان کرد و افزود: در این زمینه نیز موقوفات بزرگی از جمله ملک التجار با ۴۰۰ هکتار و موقوفه میرزاعلی اکبر خانی است که کاربری آن‌ها کشاورزی، مسکونی، تجاری و کارگاهی است.
وی گفت: ۲۰۰ رقبه در ۸۰ رقبه منفعتی در اصفهان وجود دارد که عمده آن‌ها کشاورزی و درآمد‌های خوبی را در سال جاری داشته است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار با بیان اینکه حدود ۸۰ هزار متر از موقوفات کشاورزی شهرستان برخوار قابلیت تغییر کاربری را دارد، افزود: با اجرای این طرح درآمد موقوفات شهرستان افزایش قابل توجهی خواهد داشت

/انتهای پیام/