به گزارش صدای برخوار ؛ علیرضا ملک پور رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان برخوار درتکمیل این خبرافزود: درراستای ارائه آموزشهای مهارتی به افراد جویای کار، نشستی با محمدرضا رمضانیان رئیس شورای شهر دولت آباد، اعضای شورای دولت آباد، نماینده شهرک صنعتی دولت آباد در محل دفتر شورای اسلامی شهر دولت آباد برگزارگردید. علیرضا […]

به گزارش صدای برخوار ؛ علیرضا ملک پور رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان برخوار درتکمیل این خبرافزود: درراستای ارائه آموزشهای مهارتی به افراد جویای کار، نشستی با محمدرضا رمضانیان رئیس شورای شهر دولت آباد، اعضای شورای دولت آباد، نماینده شهرک صنعتی دولت آباد در محل دفتر شورای اسلامی شهر دولت آباد برگزارگردید.
علیرضا ملک پور ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مرکز شهرستان در خصوص آموزش دوگانه و طرح کارآموزی در محیط کار واقعی و مزایای آن مطالبی رابیان نمود.
وی افزود: امروزه در جامعه دغدغه اصلی مردم اشتغال است اما صاحبان صنایع و صنوف از کمبود نیرو صحبت می‌کنند. در چندسال گذشته در آموزش فنی‌ و حرفه‌ای استان اصفهان همه تلاش بر این بوده است که از شیوه عرضه محور به سفارش محور حرکت کنیم.
وی تصریح کرد: ارتباط بسیار قوی با صنایع و صنوف در دستور کار آموزش فنی و حرفه‌ای بوده و اعتقاد بر این است که باید در امر آموزش بخش خصوصی نیز با صاحبان صنایع و صنف ارتباط بگیرند. ارتباط صحیح واقعی و دو سویه با صنعت، موجب می‌شود نیاز واقعی صنعت گرفته شود و با شناخت صحیح از نیاز بازار کار، برنامه‌ریزی انجام می‌شود و درپی این موارد آموزش ارائه شده اثرگذار باشد.
علیرضا ملک پور اضافه کرد: در همین راستا طرح آموزش دوگانه و طرح صلاحیت حرفه‌ای وجود دارد، برای افراد جویای کار، نظام آموزشی دوگانه پیشنهاد می‌شود که ۳۰ درصد آموزش در محیط کارگاهی و مابقی در محیط واقعی کار بوده است. بنابر ارتباط اولیه انجام شده، در ابتدا شغل موردنظر شناسایی می‌شود و شغل مذکور به روش سفارش‌محور، دو سوم آموزش در داخل بنگاهی که قرار است فرد به کار گرفته شود، ارائه می‌شود.
در ادامه محمدرضا رمضانیان ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته در شهرستان، بر ارائه آموزش های مهارتی ویژه بانوان و احداث وراه اندازی مرکز آموزش فنی وحرفه ای در شهرک صنعتی دولت آباد تاکید نمود.
وی ادامه داد: تعاملات خوبی با مرکز شهرستان برقراراست و مقرر گردید از طرف شهرداری دولت آباد زمینی براین امر اختصاص پیدا نماید.

/انتهای پیام/