صدای برخوار ؛ هفته بسیج فرصتی است تا خدمات بسیج توسعه پیدا کرده و مواد جدیدی از خدمت‌رسانی به ملت ایران و توسعه جهاد خدمت پرداخته شود.

به گزارش صدای برخوار ؛ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان برخوار در دیدار بانخبگان و اصحاب رسانه شهرستان برخوار ضمن گرامیداشت هفته مقدس بسیج اظهار داشت: هفته بسیج امسال با تشییع شهیدمدافع امنیت محمدحسین کریمی در شهرستان برخوار آغاز شد.

سرهنگ پاسدار سیدکمال موسوی شعار امسال را بسیج، خدمتگزار مردم عنوان کرد و گفت: بسیج در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، محرومیت زدایی، سازندگی و امنیتی در حال خدمت رسانی به آحاد مردم است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان برخوار با اشاره به اینکه «بسیج خدمتگزار ملت ایران» شعار امسال هفته بسیج است گفت: هفته بسیج فرصتی است که از طریق رسانه‌ها خدمات و ظرفیت‌های تشکیلات بسیج برای ایفای نقش‌های مردم بیان شود.

وی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: هفته بسیج فرصتی است تا خدمات بسیج توسعه پیدا کرده و مواد جدیدی از خدمت‌رسانی به ملت ایران و توسعه جهاد خدمت پرداخته شود.

سرهنگ موسوی عنوان کرد: امروزه بسیج در عرصه های ناممکن غلبه میکند و گفتمان بسیج در بسیاری از مناطق تکثیر شده و بسیج در میان سختی ها در کنار مردم بوده و خواهد بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان برخوار با اشاره به نامگذاری روزهای مختلف هفته بسیج ۱۴۰۱ گفت: یکشنبه ۲۹ آبان با عنوان «بسیج سازندگی و پیشرفت»، دوشنبه ۳۰ آبان با عنوان «بسیج، مسجد محوری و جامعه اسلامی»، سه شنبه اول آذر با عنوان «بسیج نوآوری و جهاد علمی»، چهارشنبه دوم آذر با عنوان «بسیج مردم‌سالاری، ایران قوی و مستقل»، پنجشنبه سوم آذر با عنوان «بسیج مظهر جهاد و شهادت»، جمعه چهارم آذر با عنوان «بسیج، ایمان و تربیت اسلامی» و شنبه پنجم آذر با عنوان «بسیج، مقاومت و اقتدار ملی» عناوین هفته بسیج سال ۱۴۰۱ است.

وی خاطر نشان کرد: امسال بیش از ۲۳۰ برنامه در طول هفته بسیج در شهرستان برخوار برگزار می شود.

در معاونت اجتماعی برگزاری اردوی جهادی پزشکی و دندانپزشکی برای محلات طرح کرامت، افتتاح مرکز کلینیک مهر خانواده با هدف ارائه خدمات مشاوره‌ای و تسهیل ازدواج وپیشگیری از طلاق با هزینه اندک، برگزاری کلاس های تحکیم بنیان خانواده ومشاوره رایگان در محلات به ویژه محلات طرح کرامت پیگیری و اجرا میشود.
معاونت تعلیم و تربیت نسبت به برگزاری محفل انس با قرآن به صورت شهرستانی، برگزاری مسابقات قرآن بسیج، برگزاری میقات صالحین حضور حلقات صالحین در مصلای نماز جمعه، تشویق پایگاه های برتر جوانه های صالحین تابستان که فعالیت خوبی داشتند و همایش سراسری حفظ و قرائت سوره مبارکه اعلی اقدام خواهد کرد. معاونت فضای مجازی نیز انجام عملیات گروه های سایبری در فضای مجازی در طول هفته بسیج با هشتگ های مرتبط، تولید و انتشار عکس نوشته ها نماهنگ در لیست های انتشار و رسانه های خبری و پرمخاطب شهرستان، تولید محتوا از فرمایشات امامین انقلاب در خصوص خدمات بسیج در جامعه، معرفی و مصاحبه با نخبگان بسیج و پایگاه های اسوه در سطح شهرستان و همچنین انتشار فعالیتهای بسیجیان و خدمات آنها به مردم در شبکه های اجتماعی پرمخاطب را در دستور کار خود دارد و در قسمت حوزه مقاومت بسیج خواهران برنامه هایی همچون دیدار و تجلیل از خانواده معظم شهدا و غبارروبی مزار شهدا فروش ملزومات عفاف و حجاب و چادر با تخفیف ویژه برگزاری جلسات روشنگری و بصیرتی جهاد تبیین تهیه بسته های معیشتی و توزیع بین نیازمندان، برنامه اردوی دختران حاج قاسم ویژه حلقات صالحین، برگزاری همایش افسران جنگ نرم، برگزاری مسابقات ورزشی والیبال در هفته بسیج، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، دعوت از مشاوران مجرب در مدارس دخترانه، اکران فیلم هناس در پایگاه های بسیج اجرا خواهد شد.

سرهنگ موسوی ادامه داد: در طی دو سال از وجود و شیوع ویروس کرونا جهادگران بسیجی جانشان را در قالب شرکت در ضدعفونی کردن مکان‌ها و معابر مختلف، طرح شهید سلیمانی، نهضت کمک مومنانه، تولید ماسک و توزیع بین مردم شهرستان در طبق اخلاص گذاشتند و برای خدمت به مردم از جانشان مایه گذاشتند چطور می‌شود برخی این عملکرد بسیج را فراموش می‌کنند؟

وی اضافه کرد: در حال حاضر هم که بیش از ۵۰ روز از اغتشاشات در کشور می‌گذرد بسیجیان بدون هیچ گونه چشم‌داشتی در کنار نیروی انتظامی برای آسایش و آرامش و امنیت مردم پای کار هستند و این در حالی است که بسیجیان در قالب گشت‌های رضویون برای افزایش امنیت و کاهش سرقت‌ها و … در سطح شهرستان گام‌های موثری برداشته‌اند که نیروی انتظامی هم به این موضوع اذعان دارد.

سرهنگ موسوی خاطرنشان کرد: بسیجی بودن در داشتن کارت و چفیه و غیره نیست بلکه هر کسی که دل در گرو رهبری و نظام و انقلاب دارد در دایره معنوی بسیج قرار دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج برخوار اذعان کرد: امروز هجمه وسیعی از سوی امپراطوری رسانه‌ای دشمن علیه نظام وارد شده و دشمنان بیدار هستند و می‌طلبد در فضای مجازی از روشنگری در خصوص موضوعات مختلف غفلت نکنیم و با شفاف‌سازی و تبیین مسائل مختلف روز، پمپاژ خبری ایجاد یاس و ناامیدی از سوی دشمن را در مردم را خنثی کنیم.

وی بر انعکاس فعالیت‌ها و خدمات بسیجیان شهرستان در هفته بسیج تاکید و بیان کرد: ۴۳ سال پیش دست دشمنان از ایران اسلامی کوتاه شده به خاطر همین ایران قوی را برنمی‌ تابند و با ترفندها و نقشه‌های متعدد در صدد آسیب رساندن به نظام و مردم است، از سویی ایران اسلامی نظم نوین جهانی را به هم ریخته و دشمنی دشمنان افزایش یافته است.

این مسئول نظامی بیان کرد: اعتراض با ایجاد اغتشاش و ناآرامی متفاوت است و باید فضا را به سمت آرامش سوق دهیم و رسانه‌ها و فعالان مجازی نباید در فضای مجازی منفعل عمل کنند و باید قاطعانه با تولید محتواهای مختلف، پاسخ دروغ‌ها و اخبار وارونه و کذب دشمنان را بدهند و مردم را آگاه کنند.

/انتهای پیام/