صدای برخوار ؛ حجت الاسلام محمودآّادی در نشست اخلاقی تربیتی در مدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون (س) دولت آباد گفت: اسلام هیچ تبعیضی بین زن و مرد قائل نشده است و اگر تفاوتی هست به خاطر روحیات و تفاوت جسمی است.

به گزارش صدای برخوار ؛ حجت الاسلام سید حسین محمود آبادی، در نشست اخلاقی تربیتی طلاب مدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون (س) دولت آباد استان اصفهان، گفت: یکی از شبهاتی که دشمنان به ذهن افراد القا می‌کنند این است که اسلام به زن ظلم کرده است؛ آیا اینکه خدا به زن می‌فرماید حجاب را حفظ کن، ظلم به زن است؟

امام جمعه دولت آباد، ادامه داد: خداوند در آیه ۵۹ سوره نحل می‌فرماید: «یَتَوَارَیٰ مِنَ الْقَوْمِ مِنْ سُوءِ مَا بُشِّرَ بِهِ ۚ أَیُمْسِکُهُ عَلَیٰ هُونٍ أَمْ یَدُسُّهُ فِی التُّرَابِ أَلَا سَاءَ مَا یَحْکُمُونَ؛ به سبب مژده بدی که به او داده‌اند، از قوم و قبیله‌اش [در جایی که او را نبینند] پنهان می‌شود [و نسبت به این پیش آمد در اندیشه‌ای سخت فرو می‌رود که] آیا آن دختر را با خواری نگه دارد یا به زور، زنده به گورش کند؟! آگاه باشید! [نسبت به دختران] بد داوری می‌کنند».

وی با اشاره به جاهلیت قبل از اسلام گفت: در آن زمان وقتی به مردی می‌گفتند همسرت فرزند دختر به دنیا آورده است چهره‌اش از فرط ناراحتی سیاه می‌شد و چنین دید و بینش بدی داشتند. در حال حاضر هم دید و بینش کشورهایی که بی دین هستند و یا فرهنگ غرب بر آنها هجوم آورده است، چنین دید و بینشی نسبت به زن است، یعنی زن را ابزار قرار داده‌اند و هیچ توجهی به حقوق او ندارند.

حجت الاسلام محمود آبادی یادآور شد: قبل از اسلام فرزند دختر را یا زنده به گور می‌کردند و یا با خفت و خواری نگه می‌داشتند، اکنون نیز در فرهنگ غرب ظلم به زن شده است، مثلاً مرد و زن با همدیگر ازدواج سفید انجام می‌دهند و هیچ مسئولیتی را نسبت به همدیگر ندارند، درحالی که در اسلام این گونه است که وقتی مرد و زن با همدیگر محرم شدند، مرد موظف می‌شود که نفقه زن (مسکن، خوراک و پوشاک) را پرداخت کند، مهریه‌ای برای زن در نظر گرفته می‌شود تا مرد نتواند زن را به راحتی رها کند و اگر خواست زن را رها کند مجبور است مهریه را پرداخت کند.

وی گفت: ازدواج در اسلام یک نوع مسئولیت پذیری است و زن و مرد نسبت به همدیگر مسئولیت پیدا می‌کنند و متعهد می‌شوند که طبق شرایطی با همدیگر زندگی بکنند، ولی در ازدواج سفید که در فرهنگ غرب در حال رایج شدن است، زندگی زن و مرد با همدیگر بدون هیچ مسئولیتی می‌باشد و اگر فرزندی هم متولد شد به آسایشگاه برود و آنجا تربیت بشود. در ازدواج سفید زن ضربه می‌خورد، پس فرهنگ غرب است که به زن ظلم می‌کند، ولی کسی اعتراضی نمی‌کند که چرا فرهنگ غرب به زن ظلم می‌کند.

حجت الاسلام محمودآبادی تصریح کرد: اسلام هیچ تبعیضی بین زن و مرد قائل نشده است و اگر تفاوتی هست به خاطر روحیات و تفاوت جسمی است.

وی گفت: آیا اگر اسلام ظلمی به زن کرده بود حضرت زهرا (س) اعتراض نمی‌کرد؟! پس نتیجه می‌گیریم که در احکام اسلامی هیچ ظلمی به زن نشده است. کسانی که شبهه در ذهن‌ها می‌اندازند و می‌گویند اسلام به زن ظلم کرده است، با اصل دین مشکل دارند

/انتهای پیام/

  • منبع خبر : حوزه