شهروندان دولت آباد از حضور اتباع افغان غیرمجاز و آسیب های آن و همچنین استفاده آن ها از امکانات تفریحی ، فرهنگی ، رفاهی ، اجتماعی ، آموزشی و سلامت که حق شهروندان این شهر است ، اظهار گلایه دارند .

به گزارش صدای برخوار، شهرستان برخوار جزء شهرستان های مهاجر پذیر کشور است ، طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ در شهرستان برخوار ۸ هزار و ۲۵۶ نفر مهاجر افغان وجود دارد که از این تعداد ۶ هزار و ۶۹۳ از آن ها در شهر دولت آباد ، مرکز شهرستان برخوار زندگی می کنند که این آمار رسمی است و طبق آمارهای غیر رسمی بیش از ۲۰ هزار نفر از اتباع افغان در شهرستان برخوار زندگی می کنند.
حضور بیش از ۶هزار اتباع افغان در شهر دولت آباد ، علاوه بر استفاده آن ها از امکانات فرهنگی ، تفریحی و رفاهی این شهر، حضور اتباع افغان غیر مجاز باعث آسیب های اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی در این شهر و نگرانی مردم شده است .
امروز با توجه به شرایط شرایط کشور افغانستان و حضور آنان در کشور ، شهرستان ها و شهرها ساماندهی آنان در شهرهایی همچون دولت آباد که جمعیت قابل توجهی در آن سکونت دارند ، بیش از آن که یک نیاز باشد ، یک ضرورت است.اگر مسئولان شهری و شهرستان از این موضوع غافل شوند و هم اکنون چاره اندیشی نشود احتمالا آسیب های پرشماری شامل حال این شهر می شود .
فرماندار برخوار در زمینه ساماندهی حضور اتباع افغان در شهرستان برخوار گفت : متاسفانه برنامه مدونی برای حضور اتباع افغان در شهرستان برخوار وجود ندارد ، اما اتباع افغان در شهرستان برخوار تحت کنترل هستند.
عبدالله بنهری افزود :اتباع افغان برداران دینی ما هستند و با توجه به شرایطی که در کشور آنان حاکم است ، ما باید از آن ها حمایت و امکانات آموزشی و فرهنگی در اختیار آنان قرار دهیم.
طبق اظهار نظر شهروندان و آنچه قابل مشاهده است ، امکانات آموزشی ، فرهنگی و تفریحی مناسب در شهر دولت آباد برای مردم این شهر وجود ندارد ، این شهرستان چگونه میتواند در زمینه آموزشی ، فرهنگی وبهداشت و سلامت به اتباع افغان خدمات ارائه دهد.
طبق آمار در ۱۲ شهرستان استان اصفهان حضور اتباع افغان ممنوع است ، چرا در شهرستان برخوار این اتفاق نیفتاده است ؟
عوامل گوناگونی مثل فراهم بودن زمینه اشتغال برای اتباع افغان و اشتغال آنان در کوره پزی ها و سنگبری ها ، مهاجر پذیر بودن این شهرستان را می توان از علل حضور آنان در این شهرستان دانست.
اما چرا با وجود مهاجر پذیر بودن این شهرستان و جمعیت قابل توجه اتباع افغان در برخوار ، همچنان برنامه مدونی برای ساماندهی آنان وجود ندارد.
چرا نماینده مردم برخوار در مجلس شورای اسلامی که پیگیر امور مردم استان و شهرستان های دیگر است و همیشه پیگیر درخواست های مردم است تا کنون پیگیری لازم را برای ایجاد برنامه مدون و ساماندهی اتباع افغان انجام نشده است ؟

انتهای پیام /طغیانی