به گزارش شمال اصفهان؛به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،جعفر جعفرصالحی با اشاره به انتخاب اصفهان به عنوان شهر برتر صنایع دستی جهان، اظهار داشت: در سال آینده هجدهمین اجلاس شورای جهانی صنایع دستی آسیا و اقیانوسیه در استان اصفهان برگزار می‌شود که رویداد بسیار مهمی است. وی افزود: با انتخاب اصفهان به عنوان شهر برتر […]

به گزارش شمال اصفهان؛به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،جعفر جعفرصالحی با اشاره به انتخاب اصفهان به عنوان شهر برتر صنایع دستی جهان، اظهار داشت: در سال آینده هجدهمین اجلاس شورای جهانی صنایع دستی آسیا و اقیانوسیه در استان اصفهان برگزار می‌شود که رویداد بسیار مهمی است.

وی افزود: با انتخاب اصفهان به عنوان شهر برتر صنایع دستی برندی برای اصفهان تعریف شده است و در این راستا هفته‌ای برای معرفی فعالیت‌ها، نمایشگاه‌ها و خلاقیت‌های صنایع دستی دیده شده است.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی اصفهان با بیان اینکه باید در این هفته ثابت کنیم اصفهان شایستگی این انتخاب را داشته است، بیان کرد: هجدهمین اجلاس شورای جهانی صنایع دستی آسیا و اقیانوسیه در مهرماه سال آینده در استان برگزار می‌شود و سران صنایع دستی یونسکو میهمان ویژه شهر اصفهان هستند.

وی بیان کرد: هجدهمین اجلاس شورای جهانی صنایع دستی آسیا و اقیانوسیه بهترین فرصت برای توجه به شهرستان‌هایی که دارای قابلیت هستند، است.

جعفرصالحی تصریح کرد: در این اجلاس سه شهرستان شهرضا به عنوان شهر برتر سفال و سرامیک، کاشان به عنوان شهر نساجی سنتی و برخورا شهر قلم‌کار را در اولویت قرار داده‌ایم.

وی اظهار داشت: سه شهرستان شهرضا، کاشان و برخوار نامزد برتر شهر صنایع دستی جهان در رشته‌های خاص هستند .