شمال اصفهان؛عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: آقای رئیس‌جمهور چرا می‌گوید تعداد کمی از افراد حقوق نجومی می‌گیرند؟، چرا برای بررسی دقیق این موضوع کمیته‌ای بی‌طرف ایجاد نکرده و لایحه‌ای به منظور رفع مشکلات افراد با حقوق پایین، ارائه نمی‌دهید؟به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت حسینعلی حاجی دلیگانی امروز(سه شنبه ۱۳ مهرماه) […]

شمال اصفهان؛عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: آقای رئیس‌جمهور چرا می‌گوید تعداد کمی از افراد حقوق نجومی می‌گیرند؟، چرا برای بررسی دقیق این موضوع کمیته‌ای بی‌طرف ایجاد نکرده و لایحه‌ای به منظور رفع مشکلات افراد با حقوق پایین، ارائه نمی‌دهید؟
به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت حسینعلی حاجی دلیگانی امروز(سه شنبه ۱۳ مهرماه) در صحن علنی مجلس در نطق میان دستور خود گفت: به جا است؛ در “هفته امر به معروف در نهی از منکر” همانطور که در دستگاه‌های اداری موادی از قانون مجازات اسلامی برای گوشزد به مردم نسب شده است، “قانون مترقی امر به معروف و نهی از منکر” را که طبق آن مردم وظیفه دارند و می‌توانند به مسئولان تذکر دهند و امر به معروف و نهی از منکر کنند نیز نسب کنند.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه و بُرخوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امام حسین(ع) می‌فرمایند، “مثل منی با همچون یزد بیعت نخواهد کرد” این فرمایش سرور آزادگان برای همیشه تاریخ است و مصداق یزیدیان زمان همان شیطان بزرگ، استکبار جهانی، آمریکای سلطه‌گر و دیگر کشورهایی است که خوی سلطه‌گری دارند.

آقای رئیس جمهور چرا بنا دارید برای وزیر امور خارجه آلمان فرش قرمز پهن کنید؟

وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور انفعال تا به کجا؟ زمانی که یک سال است می‌خواهید به آلمان سفر کنید و آن‌ها امروز و فردا می‌کنند و صدرعظم آن کشور با توهین آنچه در شان خودشان است به ایران نسبت می‌دهد، زمانی که وزیر خارجه مفلوک آلمان برای سفر به ایران شرط می‌گذارد، چرا بنا دارید برای او فرش قرمز پهن کنید؟

حاجی دلیگانی با بیان اینکه آقای رئیس جمهور آیا می‌دانید علیرغم وعده جنابعالی مبنی بر خشک نشدن زاینده رود چندین ماه است که این رود خشک شده است، گفت: شما چه کاری برای زنده شدن آن کرده‌اید، لذا باید بگویم با توجه به برنامه و رویکردی که وزیر نیرو در پیش گرفته است مردم اصفهان دیگر هیچ وقت زاینده رود را زنده نخواهند دید و به زودی دیگر حتی آب خوردن هم نخواهند داشت.

ضرورت ایجاد کارگروهی برای زنده کردن زاینده رود

وی خطاب به رئیس جمهور با بیان اینکه کشاورزان شرق، غرب و دشت برخوار استان اصفهان چگونه باید زندگی کنند؟، ادامه داد: چرا اعمال مدیریت و حاکمیت نمی‌‎شود، اهمیت موضوع می طلبد کارگروهی ویژه در سطح ملی تشکیل و مسئولیت را شخصا در دست گرفته و همانند دریاچه ارومیه آن را زنده کنید، چراکه در این صورت می‌توانید به مردم بگوید به وعده‌های خود عمل کرده‌اید.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه و بُرخوار در مجلس با بیان اینکه اگر مدیریت بر همه اجزایی زاینده‌رود اعمال شود حقوق کشاورزان، حق اشتراکی‌ها و.. تضییع نخواهد شد، گفت: دغدغه مشترک همه مادران و پدران نبود شغل برای جوانان تحصیل کرده که به دفاتر نمایندگان مراجعه و ما هیچ جوابی برای آنها نداریم.

ضرورت ارائه لایحه‌ای به منظور رفع مشکلات افراد با حقوق پایین

وی ادامه داد: آقایان رئیس جمهور و وزیر کار ، برای یک بار هم که شده همه منابع کشور را برای اشتغال جوانان به طور واقعی و عملی بسیج کنید، چرا می‌گوید تعداد کمی از افراد حقوق نجومی می‌گیرند؟ و چرا برای بررسی دقیق این موضوع یک کمیته بی‌طرف ایجاد نکرده و لایحه‌ای به منظور رفع مشکلات افراد با حقوق پایین، ارائه نمی دهید؟

حاجی دلیگانی همچنین خطاب به رئیس جمهور افزود: چرا طرح همسان‌سازی حقوق کارگران بازنشسته را به منظور رفع تبعیض به مجلس نمی‌آورید؟ شما می‌توانید در “اصلاحیه قانون آزمایش خدمات کشوری” همه تبعیض‌هایی موجود را رفع کنید.

وی در ادامه توضیح داد: تجربه به همه ما می‌گوید؛ هر زمانی که نمایندگان مجلس بنا بر هر مصلحتی وظایف خود را بر حسن اجرای امور دستگاه‌های اجرای به خوبی انجام نداده‌اند، تمام مجلس و نمایندگان به مرور زمان درگیر نوعی کارآمدی در پاسخگویی به مطالبات مردمی شده‌اند و دود آن به چشم همگان رفته است و بزرگترین ضررکننده ملت خواهد بود، حال آیا تحت شعار همگرایی و حمایت از دولت، عدم اجرای وظیفه به صلاح و مصلحت دنیا و آخرت ما است یا خیر؟ که قطعا نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در پایان هفته نیروی انتظامی را تبریک و به روح همه شهدای انقلاب و مدافع حرم و به ویژه شهیدان قربانی، زارع، یوسفیان، حسینی و جانباز شهید امیری درود فرستاد./