صدای برخوار ؛ حمایت و پشتیبانی از خیرین و سازمان های مردم نهاد که در زمینه اشتغال و ایجاد کسب و کار فعالیت دارند بسیار حائز اهمیت است و می تواند منجر به جریان سازی و جهت دهی فعالیت های اجتماعی گردد.

به گزارش صدای برخوار ؛ در ششمین روز از ایام الله دهه فجر، دو طرح به صورت نمادین از ۵۸ طرح اشتغال بهزیستی شهرستان برخوار با حضور رحمانیان معاون مشارکت های مردمی در اداره کل بهزیستی استان اصفهان، خدایی معاون فرماندار شهرستان برخوار، مرادی رئیس اداره بهزیستی و جمعی از مسئولین این شهرستان برگزار گردید.

در این مراسم رحمانیان، معاون حوزه مشارکت های مردمی با اشاره به کارآفرینی اجتماعی و جلب مشارکت خیرین در راستای تحقق ایجاد اشتغال، بر لزوم توجه و پشتیبانی از خیرین در این حوزه تاکید کرد و گفت: خیرین سرمایه های اجتماعی جامعه محسوب می شوند که اگر به درستی از این پتانسیل بهره برداری شود خواهیم توانست سرمایه های اجتماعی و معنوی جامعه را به سرمایه های مادی و در نتیجه ایجاد اشتغال بیشتر سوق دهیم.

وی در ادامه افزود: حمایت و پشتیبانی از خیرین و سازمان های مردم نهاد که در زمینه اشتغال و ایجاد کسب و کار فعالیت دارند بسیار حائز اهمیت است و می تواند منجر به جریان سازی و جهت دهی فعالیت های اجتماعی گردد. معاون مشارکت های مردمی با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های بومی هر منطقه بر لزوم توجه به این ظرفیت ها برای محرومیت زدایی و اشتغال زایی اشاره کرد و گفت: هر منطقه و شهرستان گلوگاه تولید یک محصول ویژه است که باید از این گلوگاه های ویژه بتوان به اشتغال و کسب و کار خاص همان منطقه دست یافت چرا که مزیت نسبی هر شهرستان در حوزه اقتصاد با توجه به همین ظرفیت ها شکل خواهد گرفت؛ به گونه ای که با درنظرگرفتن این مزیت نسبی در تولید محصولات خاص آن منطقه خواهیم توانست با هزینه ی کمتر، درآمد پایدار بیشتر ایجاد نماییم. به عنوان مثال در شهرستان برخوار، شهر کمشچه را با نام شهر “نان و تنور” می شناسند. شهری که آوازه ی نان های خوش طعم آن همه جا پیچیده است که از همین پتانسیل می توان در راستای ایجاد اشتغال بهره برد.

خدایی معاون فرماندار نیز با اشاره به اینکه اشتغال ایجاد شده در شهرستان برخوار بایست در راستای مقاوم کردن اقتصاد داخلی این شهرستان باشد بر لزوم رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت در حوزه سرمایه گذاری با هدف حفظ و توسعه اشتغال و کارآفرینی برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی این شهرستان تاکید نمود.

مرادی رئیس اداره بهزیستی شهرستان برخوار نیز با اشاره به ظرفیت مغفول مانده ی اشتغال در شهرستان برخوار بر لزوم استفاده ی مطلوب تر از این ظرفیت ها تاکید کرد و گفت: صنایع دستی و مشاغل خانگی از حوزه های مهم ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی خصوصا زنان سرپرست خانوار محسوب می شود. با توجه به اینکه شهرستان برخوار رتبه دوم را در استان اصفهان به عنوان قطب صنایع دستی در بین سایر شهرستان ها کسب نموده است این موضوع اهمیت فراوانی دارد و نیاز به توجه تمامی ارگان های ذیربط برای بهربرداری از این پتانسیل دارد.

در این مراسم دو طرح اشتغال در کمشچه و دستگرد نیز به صورت نمادین افتتاح گردید.

/انتهای پیام/