صدای برخوار ؛ جلسه آموزشی آشنایی با مناسب سازی، ضوابط و مقررات معماری و شهرسازی ویژه شهرداری ها و دهیاری های شهرستان برخوار با حضور معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری، رئیس اداره بهزیستی و جمعی از مسئولین و کارشناسان حوزه توانبخشی این شهرستان در محل اداره بهزیستی شهرستان برخوار برگزار گردید.

به گزارش صدای برخوار ؛ در ابتدای جلسه معاون برنامه ریزی و عمران فرمانداری با اشاره به اینکه موضوع رسیدگی به معلولان و مناسب سازی شهری از سال ها قبل در دستور کار بوده است؛ اقدامات انجام گرفته در این ارتباط را کافی ندانست و از تمامی دستگاه ها خواست تلاش و اهتمام بیشتری داشته باشند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان برخوار نیز با اشاره به ضرورت مناسب سازی و توسعه محیط های بدون مانع برای همه افراد جامعه با هر سطح از توانایی، تحقق این نکته را متعلق به قشر و گروه خاص ندانسته و اظهار داشت: بخشی از موانع موجود بر سر راه معلولان ناشی از نادیده انگاشتن نیازهای آنان در طراحی ها و معماری های شهری است که لازم است طراحان با تغییر دیدگاه های خود و درک نیازهای افراد دارای معلولیت و توجه به اصول و استاندارهای مربوط به این قشر، امکان استفاده مناسب آنان را از فضاها و اماکن عمومی در کنار سایر افراد جامعه فراهم آورند.

حسن مرادی در ادامه افزود: بنابراین اصلاح و مناسب سازی فضاها نه تنها لازم بلکه امری ضروری می باشد که منجر به حفظ استقلال فردی و اجتماعی افراد دارای معلولیت می شود.

مدیر موسسه فرصت برابر نیز با اشاره به برخی از مشکلات معلولین در فضاهای شهری از قبیل اختلاف سطح بین خیابان و پیاده رو، عبور از درهای ورودی با عرض کم و آستانه بلند، نصب نامناسب تجهیزات کنترلی از قبیل دکمه آسانسور و … در ارتفاع غیر قابل دسترسی، نامناسب بودن سرویس های بهداشتی در مکان های عمومی، نبود رمپ، مشکل عبور از خیابان و … گفت: شهر متعلق به همه افراد جامعه است و امکانات موجود در آن می بایست برای تمامی افراد با ویژگی های متفاوت قابل دسترسی و استفاده باشد.

در این جلسه مهندس بهاره ابراهیمی مدیر عامل موسسه فرصت برابر به ارایه نکات آموزشی در خصوص ضوابط و مقررات معماری و شهرسازی پرداخت.

/انتهای پیام/