محفل خانوادگی هنرمندان در برخوار یک مطالبه عمومی و مردمی است که فعالین فرهنگی و هنرمندان برخوار با تأمل و همکاری بایکدیگر بدور از هرگونه حاشیه های سیاسی این مطالبه مهم فرهنگی – هنری را دنبال می کنند.

به گزارش  صدای برخوار از دستگرد: اولین محفل خانوادگی هنرمندان برخوار در شهر دستگرد با حضور هنرمندان و هنردوستان همزمان با میلاد حضرت محمد(ص) برگزار شد.

خانم داوری مدیر اجرایی اولین محفل خانوادگی هنرمندان در برخوار گفت : محفل خانوادگی هنرمندان در برخوار یک مطالبه عمومی و مردمی است که فعالین فرهنگی و هنرمندان برخوار با تأمل و همکاری بایکدیگر بدور از هرگونه حاشیه های سیاسی این مطالبه مهم فرهنگی – هنری را دنبال می کنند.

وی افزود : هنرمندان و هنردوستان شهرستان برخوار معرف فرهنگ غنی این شهرستان هستند که متأسفانه به دلیل نبود مکانی مناسب برای به نمایش گذاشتن هنر خود و معرفی آن به عموم مردم باعث شده است این شهرستان در اذهان عمومی فاقد هنر و هنرمند معرفی شود.

خانم داوری بیان داشت : تهاجم فرهنگی مسأله ای است که از اویل انقلاب تا کنون از سوی کشورهای غربی در ایران مطرح است و در این میان از بین رفتن ابنیه تاریخی و همچنین ساخت و سازهای خانه ها با سبک تمدن شهری غرب دلیلی شده است که امروز بعد از گذشت بیش از چهل سال بی هویت فرهنگی را برای نوجوانان و جوانان به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به کمرنگ شدن حافظ خوانی و شاهنامه خوانی در بین خانواده های امروز گفت : معرفی فرهنگ ساده زیستی و چگونگی گذران اوقات فراغت یک خانواده ایرانی در دوران گذشته از اهداف مهم محفل خانوادگی هنرمندان برخوار است.

لیلا داوری اظهار داشت: مرمت و بازسازی خانه های سنتی با قدمت بالای صدسال در برخوار می تواند فرهنگ ساده زیستی و آموزش سبک زندگی پایدار را به کودکان و نوجوانان انتقال دهد و این مهم باید مورد توجه هم مردم و هم مسئولین باشد.

وی در ادامه گفت : معرفی موسیقی اصیل ایرانی و سبکهای آن به مردم یکی دیگر از اهداف مهم این محفل است چرا که دنیای مجازی امروز باعث شده است نوجوانان و جوانان به سمت موسیقی غربی سوق داده شوند و مسلماً سختگیریهای فرهنگی مسئولین و عموم مردم در قبال موسیقی، ناهنجاریهای اجتماعی بیشتری را در آینده برایمان به ارمغان خواهد آورد.

وی افزود : محفل خانوادگی هنرمندان برخوار در خانه قدیمی دایی زاده شهر دستگرد یک اقدام فرهنگی برای معرفی و انتقال فرهنگ ساده زیستی مردم این شهرستان به کودکان و نوجوانان است و انتظار می رود این نوع حرکتهای فرهنگی مورد حمایت مردم و مسئولین قرار گیرد.

خانم داوری اذعان داشت : محفل خانوادگی هنرمندان برخوار با مشارکت و حضور خوب جوانان شهر دستگرد رغم خورده است که در این میان آقای شهاب ملایی بعنوان دبیر اجرایی این محفل کمک بسزایی در اجرایی شدن این محفل به تیم فعالان فرهنگی داشته است.

 

وی در پایان گفت : این محفل با حضور خوشنویسان، شعرا و نوازدگان شهرستان برخوار در خانه قدیمی دایی زاده به مدت سه شب آماده پذیرایی از عموم مردم می باشد که به منظور تدوام این حرکت فرهنگی نیاز به حمایت و مشارکت عموم مردم نیز هست.

/انتهای پیام/شهاب ملایی