شمال اصفهان؛عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شوری اسلامی از تهیه طرحی در مجلس خبر داد که براساس آن « ۶ میلیون نیازمند ازکارافتاده » زیر چتر حمایتی قرار خواهند گرفت.حسینعلی حاجی‌دلیگانی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، افزود: این طرح دو فوریتی، و برای افزایش کمک ‌های نقدی به خانوارهای […]

شمال اصفهان؛عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شوری اسلامی از تهیه طرحی در مجلس خبر داد که براساس آن « ۶ میلیون نیازمند ازکارافتاده » زیر چتر حمایتی قرار خواهند گرفت.
حسینعلی حاجی‌دلیگانی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، افزود: این طرح دو فوریتی، و برای افزایش کمک ‌های نقدی به خانوارهای «نیازمند ازکارافتاده» است.

وی تصریح کرد: به منظور رفع خلأ‌های احتمالی طرح «حمایت از ۶ میلیون نیازمند ازکارافتاده»، آن را با مرکز پژوهش‌های مجلس در میان گذاشتیم و نظر مرکز پژوهش‌‌ها تا پایان هفته جاری اعلام خواهد شد.

نماینده مردم شاهین‌شهر و برخوار گفت: ان‌شاءالله این طرح بعد از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه، تقدیم هیئت رئیسه مجلس خواهد شد.

وی افزود: طرح حمایت از ۶ میلیون نیازمند ازکارافتاده، پیشتر در مجلس نهم مطرح و حتی با امضای بالایی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: این طرح مجدد در مجلس دهم تدوین شده است و ضمن اعمال نظرهای مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تقدیم هیئت رئیسه مجلس دهم خواهد شد.

براساس طرح حمایت از ۶ میلیون نیازمند ازکارافتاده، میزان دریافتی مشمولان، ۲۰تا ۵۰درصد افزایش پیدا خواهد کرد و افزایش دریافتی نیز براساس معیارهایی است که نسبت به نرخ تورم محاسبه می‌شود تا در سال‌های بعد ارزش خود را از دست ندهد