صدای برخوار- رئیس اداره کار،تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان برخواربا اشاره به اشتغال بیش از ۳۰ هزار نفر در برخوارگفت: ۵۰۰ نفر در شهرستان برخوار از بیمه بیکاری استفاده می کنند ومقرری بگیران بیمه بیکاری موظف هستند در کلاس های فنی و حرفه ای اداره کارشرکت کنند.

منیره عامری در گفت و گو با خبرنگار صدای برخوار با اشاره به نامگذاری سال ” رونق تولید ” از سوی مقام معظم رهبری گفت : سیاست‌های شهرستان برای رونق تولید و حفظ اشتغال در سال جاری ۹۸ در کارگروه اشتغال بررسی و مصوبات این جلسات اجرا می شود.

 وی با اشاره به اینکه سه هزار و ۵۰۰ کارگاه تولیدی در برخوار فعالیت می کنند،افزود: در نیمه اول سال ۹۷ تعدادی از بنگاه های تولیدی غیرفعال شده بودند که در نیمه دوم سال توانستیم تعدادی از این بنگاه های تولیدی غیر فعال را به چرخه تولید بازگردانیم و از تعدیل نیرو به شدت جلوگیری انجام شد.

رئیس اداره کار،تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان برخوار در خصوص تسهیلات اشتغال زایی برخوار در سال۹۷ تصریح کرد:در حوزه تسهیلات به گروه  مستقل،(یعنی  افرادی که  بصورت مستقل از دستگاه های متولی مجوز دریافت می کنند)؛سه میلیارد ریال تسهیلات در برخوار جذب و به متقاضیان  واجد شرایط پرداخت شد.

وی بیان کرد:با توجه به استقبال از تسهیلات پشتیبان در برخواردو برابر سهمیه شهرستان برخوار و ۸میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات جذب و متقاضیان برای دریافت این نوع تسهیلات به بانک ها معرفی شدند .

رئیس اداره کار،تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان برخوار با اشاره به آیین نامه اجرایی تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷  طرح اشتغال فراگیراظهار داشت: متقاضیان  این تسهیلات کارگاه های تولیدی بزرگ  بوده که   با ارائه طرح توجیهی اقتصادی و مالی و ظرفیت کارگاه توانستند بر اساس نیروه های به کار گرفته شده از این تسهیلات بهره مند شوند که در شهرستان برخوار  ۶۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت ؛همچنین ۶ میلیارد ریال نیز به کارگاه های تولیدی در روستا  نیز تسهیلات داده شد.
 عامری با اشاره به فعالیت هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف به عنوان مراجع رسمی حل اختلافات فردی بین کارفرمایان و کارگران  در اداره کار برخوار ،خاطرنشان کرد: هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف برخوار سالانه به  بیش از هزاران شکایت رسیدگی می کنند که بیش از ۶۰ درصد آرا سازشی صادر می شود؛ وبیش از ۹۰ درصد آرای صادر شد توسط هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف برخوار در دیوان عدالت اداری نیز تایید می شود .
عامری  با اشاره به طرح کارورزی اظهار داشت: طرح های کارورزی ویژه فارغ التحصیلان بیکار دانشگاهی به منظور  مهارت آموزی در محیط کار واقعی تدوین شد که در این طرح دولت از کارفرمایان به منظور ترغیب جذب نیروی کار حمایت بیمه ای می کند .

وی با اشاره به اینکه فارغ التحصیلان از طرح کارورزی استقبال خوبی نکردند، تصریح کرد: علت عدم استقبال اولا دستمزد افراد در این طرح بسیار پایین است و کار آموزان نیز هیچ امنیت شغلی ندارند زیرا ممکن است پس از اتمام قرارداد کارورزی کارفرما نیرو را استخدام نکند.

رئیس اداره کار،تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان برخوار عنوان کرد:تاکنون ۱۷ فارغ التحصیل دانشگاهی در طرح کارورزی در برخوار قرار داد بسته و  فعالیت می کنند همچنین ۶۲ نفر نیز پذیرفته شده و بعد سیر مراحل اداری مشغول به کار می شوند.
انتهای پیام /طغیانی