امام جمعه دولت آباد گفت: یکی از مشکلات مهم درکشور، مشکلات اقتصادی است که زندگی برخی از مردم را دچار مشکل کرده است.

به گزارش صدای برخوار ؛ امام جمعه دولت آباد گفت: یکی از مشکلات مهم درکشور، مشکلات اقتصادی است که زندگی برخی از مردم را دچار مشکل کرده است.حجت الاسلام سید حسین محمود آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر دولت اباد افزود: مسائل اقتصادی از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون مورد غفلت مسئولان نبوده و ابتدای پیروزی انقلاب حضرت امام خمینی(ره) مطالب زیادی را درباره استقلال اقتصادی مطرح کردند و حتی فرمودند: من دست و بازوی همه کسانی که بی ادعا و مخلصانه در صدد استقلال و خودکفائی کشورهستند را می بوسم.
وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری هم در چندین سال متمادی با محوریت قرار دادن شعار سال با عناوین اقتصادی به اهمیت آن پرداختند و نظر داشتند مسئولین و مردم توجه به پیشرفت اقتصادی داشته باشند.
امام جمعه مرکز شهرستان برخوار گفت: متاسفانه سوء مدیریت در طول سالهای مختلف سبب شده است، اینگونه دچار مشکل شویم و با کمال تاسف در چند ماه گذشته همین سوء مدیریت ها باعث بروز مسائل اقتصادی بیشتری شده است.

وی افزود: راه برون رفت از مشکلات اقتصادی، مبارزه با فساد است که در این مدت رویکرد قوۀ قضائیه شده است.
حجت الاسلام محمود آبادی گفت: در نگاه دیگر به مشکلات اقتصادی ؛ تحریم اقتصادی یک فرصت است، که از ظرفیتهای داخلی استفاده کنیم و نیروهای جوان و پرتلاش خود را بکار گیریم و پایه های اقتصاد کشور را قوی کنیم.
وی اظهار کرد: بعد از انقلاب تاکنون در بسیاری از کالاهای استراتژیک به خودکفایی رسیده ایم؛ مثل گندم، بنزین و بسیاری از مواد غذایی، که اگر یک همت دیگر داشته باشیم می توانیم در امور دیگر هم خودکفا شویم.
امام جمعه دولت آباد در ادامه گفت:‌ در هفته آینده شب و روز عرفه را در پیش داریم که شب عرفه؛ شب مناجات با خدا است و توبه در آن شب پذیرفته است، دعا مستجاب می شود و کسی که در این شب عبادت کند اجر ۱۷۰ سال عبادت دارد.
وی بیان کرد: روز عرفه روزی است که شیطان در این روز خوار و ذلیل شده و در این روز خوارتر و ذلیل تر و رانده تر از روزهای دیگر است و رحمت خداوند گسترش می یابد، حتی بچه های داخل رحم مادر مشمول فضل خدا قرار می گیرند و روزه و دعای عرفه در این روز سفارش شده است.

حجت الاسلام محمود آبادی در ادامه افزود: شب عید قربان هم عبادت سفارش شده و یکی از چهار شبی است که شب زنده داری در آن سفارش شده است و روز عید قربان هم اعمالی دارد از جمله آنها قربانی کردن است که مستحب مؤکد است و مراکزی برای ذبح دام در شهرستان برخوار در نظر گرفته شده و از نظر بهداشتی نظارت و کنترل می شود و از نظر شرعی هم ناظر دارد و نیروهای کمیته امداد امام خمینی (ره) هم در آنجا حضور دارند و کسانی که تمایل دارند گوشت به فقرا بدهند با همکاری کمیته می توانند این کار را انجام دهند.
وی در ادامه با گرامیداشت ۲۶ مرداد سالروز ورود سرافرازانه آزادگان عزیز به کشورگفت: آزادگان عزیز با تحمل رنج اسارت و دوری از خانواده، جلوه دیگری از قدرت نرم نظام اسلامی را به منصه ظهور گذاشتند.
امام جمعه دولت آباد افزود: عشق و علاقه این عزیزان به نظام اسلامی سبب شد که حتی بعد از دو سال از پایان دفاع مقدّس صبر داشته باشند و نگذارند خدشه ای به اُبهت و قدرت نظام اسلامی وارد شود و همه قدردان زحمات و سختی های این عزیزان هستند و آرزوی عزت و سربلندی برای آنها دارند.