به گزارش شمال اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس ، حجت‌الاسلام مسعود سرافراز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع کارگران به مناسبت روز کارگر اظهار کرد: این صحبت‌ها دارای محورهای بسیار مهمی بود، اما در میان همه این محورها دو مسئله مهم به‌ هم‌پیوسته را باید مورد توجه و دقت نظر […]

به گزارش شمال اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس ، حجت‌الاسلام مسعود سرافراز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع کارگران به مناسبت روز کارگر اظهار کرد: این صحبت‌ها دارای محورهای بسیار مهمی بود، اما در میان همه این محورها دو مسئله مهم به‌ هم‌پیوسته را باید مورد توجه و دقت نظر قرارداد که عبارت‌اند از توجه مسئولان کشور به این‌که کلید حل مشکلات کشور در توجه به داخل است و دوم برای رونق تولید داخل باید مصرف کالاهای داخلی را یک اصل دانست.

وی افزود: این دو مسئله در واقع به این معنی است که هم مسئولان کشور، به‌خصوص مسئولان اجرایی کشور به مذاکرات هسته‌ای یا مسائلی مانند آن برای حل مشکلات کشور دل نبندند و تصور نکنند که مشکلات کشور با مذاکره در لوزان، ژنو و نیویورک حل می‌شود و بدانند که برای حل مشکلات کشور باید به توان داخلی تکیه کنند و در این زمینه در عرصه اقتصاد اصلی‌ترین کار، تقویت تولید داخلی است.

امام‌جمعه برخوار ادامه داد: از طرفی مردم و سرمایه‌گذاران نیز بدانند که با مصرف تولیدات داخلی، در حقیقت به خودشان خدمت کرده و به‌این‌ترتیب مشکلات اقتصادی کل جامعه را حل می‌کنند.

وی با گرامیداشت روز کارگر و روز معلم گفت: رهبر معظم انقلاب کارگران را ستون فقرات جامعه برشمردند؛ کارگران، نقش پر رنگی در سازندگی کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی و مبارزه با جنگ اقتصادی که دشمن علیه نظام اسلامی به راه انداخته است، دارند.

سرافراز متذکر شد: معلمان در عرصه رشد در ارتقای مادی و معنوی کشور نقشی اساسی دارند؛ اگر ما امروز با افتخار می‌گوییم در عرصه فن‌آوری هسته‌ای به عرصه قابل‌قبول افتخارآمیز رسیده‌ایم این حاصل زحمات معلمان و اساتید عزیز است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری خاطرنشان کرد: آیت‌الله مطهری، متفکر بزرگ اسلامی بود که به‌حق تفکرش نماد تفکر اصیل اسلامی و جریان فکری او جریان سالم و مطهر بود که معارف دینی را با قلمی روان درعین‌حال عمیق و برهانی تبیین کرد و همچنان کتاب‌های ایشان چراغی روشن، فراروی کسانی است که در پی آموزش دین هستند.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان برخوار در رابطه با مسائل داخلی به مسئله حجاب و دغدغه‌های جامعه متدینین از هنجارشکنی و ابتذال پرداخت و افزود: چند نکته است که جای تردید نیست؛ اول آنکه حجاب و پوشش از مسلمات قرآنی و احکام دین است که جای تردید ندارد، دیگر اینکه حجاب و رعایت آن موجب آرامش روانی جامعه، صیانت شخصیت زن و استحکام کانون خانواده است، باید دید با معضل بدحجابی چگونه باید برخورد کرد.

وی تصریح کرد: در طول ۳۷ سال دو گرایش بوده است، گرایش اول که می‌گویند باید برخورد قانونی داشت و گرایش دوم که می‌گویند کار فرهنگی و پیوسته می‌گویند و می‌نویسند که برخورد قانونی جواب نمی‌دهد.

سرافراز ادامه داد: ما می‌گوییم راه مقابله با همه معضلات، چه معضلات فرهنگی، چه معضلات سیاسی و چه معضلات اقتصادی را امام صادق(ع) بیان فرموده است؛ ایشان در حدیثی می‌فرمایند، این‌طور نیست که خدای متعال زبان مردم را باز گذاشته باشد، ولی دست مردم بسته باشد، بلکه این دو را کنار هم قرار داده است. لِسان، نماد کار فرهنگی است، یَد نماد کار اجرایی و قانونی.

وی با بیان اینکه نباید کار فرهنگی را کم‌رنگ کرد و نباید پشتوانه اجرایی کار را متوقف کرد، بیان داشت: بنابراین ما معتقد به اصلاح هنجارشکنان از رهگذر کار فرهنگی و اجرای قانون هستیم، به‌خصوص که مقام معظم رهبری هم در رابطه با مقابله و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی به‌طور جدّ تأکید فرموده‌اند.

امام‌جمعه برخوار با محکوم کردن حکم دادگاه آمریکایی مبنی بر صدور مجوز برداشت ۲ میلیارد دلارى از اموال بلوکه‌شده ایران گفت: این اقدام آمریکا یک مسئله غیرقانونى و غیرحقوقی است که مصداق راهزنی بین‌المللی محسوب می‌شود و حکم دادگاه آمریکایى عین غارت اموال ایران است.

وی اظهار کرد: حادثه‌ای که آمریکایی‌ها بهانه می‌کنند، ۳۰ سال پیش در بیروت اتفاق افتاده و مدرک و مستندى که نشان دهد ایران در آنجا مقصر بوده، وجود ندارد و از طرفی این اقدام دولت آمریکا قطعاً نقض برجام محسوب مى‏شود.

سرافراز گفت: آمریکایى‏ ها مذاکره با ایران را در قضیه هسته‏ا ى به معنای این گرفته ‏اند که مى ‏توانند از این طریق در امور داخلى ما دخالت کنند و در منطقه هر کارى که مى ‏خواهند، انجام دهند و همان‌طور که اعلام کردند، مى‏ خواهند با فشارهاى اقتصادى رفتار منطقه‏ اى ایران را تغییر داده و در سیاست داخلى ایران تأثیر بگذارند.

وی در پایان ابراز داشت: آنچه مهم است، بصیرت انقلابى مردم ایران است، نتیجه چنین رفتارهایى از سوی آمریکا، تداوم بى‏ اعتمادى به آمریکا و اثبات یک کینه ‏توزى ریشه‏ دار و مقابله تمام ‏نشدنى با جمهورى اسلامى است اما اتفاقى که در این مسئله افتاد و باعث افزایش نگرانى خواهد شد این است که باب جدیدى در دسترسى به اموال بلوکه‌شده ایران باز شود و باز هم از اموال ایران به بهانه ‏هاى دیگر برداشت کنند که امیدواریم کار گروه ویژه دولت با مسؤولیت وزیر امور اقتصادى و دارایى موضع محکمى علیه آمریکا بگیرند و براى پیگیرى و استیفاى حقوق جمهوری اسلامی ایران اقدامات جدی و لازم را انجام بدهند.