این کاروان نمادین همه ساله به مناسبت فرارسیدن ماه محرم برگزار می شود این مراسم بانگ اعلام محرم و برپایی مجالس عزاداری شهر سین را اعلام می کند .

صدای برخوار  ؛ شهر سین شهری پیش گام در برگزاری مراسم سنتی ، مذهبی
به گزارش صدای برخوار ؛  در آستانه و فرارسیدن ماه محرم کاروان ندای محرم باهمکاری چندین گروه موزیک امروز جمعه ساعت ۹ صبح از خیابان باغ نو شهر تاریخی و مذهبی سین به طرف میدان عاشورا حرکت کرد .این کاروان نمادین همه ساله به مناسبت فرارسیدن ماه محرم برگزار می شود این مراسم بانگ اعلام محرم و برپایی مجالس عزاداری شهر سین را اعلام می کند . بعد از اتمام کاروان تعزیه خوانی شهادت حضرت حر و ورود شمر با استقبال بیش از ۶۰۰۰ نفر از شهرهای استان اصفهان برگزار شد.
در ادامه برگزاری کاروان ندای محرم تعزیه حر، در فضای معنوی و در میان حزن و اندوه شیفتگان و سوگواران ابا عبدالله الحسین (ع) روایت شد و عزاداران بر مصیبت‌های امام حسین (ع) و یاران با وفایش گریستند.

حر و یارانش به عنوان اولین لشگری انتخاب می‌شوند که به کربلا اعزام خواهند شد.حر نماد انسانی است که با تفکر و تعقل اخلاق و انسانیت را فدای خواسته های دنیایی نمی‌کند. زمانی که لشگر حر به سپاه امام حسین (ع) می رسد بحث‌هایی بین آنها شکل می‌گیرد و حتی بحثی بین حضرت عباس (ع) و حر اتفاق می‌افتد اما مهربانی‌ها و لطف امام حسین(ع) همچون سیراب کردن لشگر تشنه حر باعث تحول عمیق فکری در حر می‌شود و در نهایت حر به همراه پسرش و غلامش به لشگر امام حسین ملحق می‌شود.

گزارش تصویری حرکت کاروان ندای محرم در شهر سین برخوار

/انتهای پیام/تصاویر از مصطفی ستاری