صدای برخوار ؛ فرمانده انتظامی شهرستان برخوار برای افزایش امنیت شهروندان و پیشگیری از سرقت در روزهای پایانی سال توصیه هایی به شرح زیر بیان کرد

صدای برخوار ؛ فرمانده انتظامی شهرستان برخوار برای افزایش امنیت شهروندان و پیشگیری از سرقت در روزهای پایانی سال توصیه هایی به شرح زیر بیان کرد
به گزارش پایگاه صدای برخوار ؛ سرهنگ براتی با تاکید بر اینکه در روزهای پایانی سال پلیس با شعار “امنیت جامعه ، آرامش خانواده ” برای مقابله با مجرمان و سارقان فرصت طلب تمهیدات ویژ ای را برنامه ریزی نمود است ، اظهار داشت ضرورت دارد شهروندان برای پیشگیری از سرقت وسایل و اموال خود ضمن رعایت نکات بهداشتی به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا توصیه های زیر را جدی بگیرند .
کاربران گرامی که قصد خرید از فضای مجازی را دارند می بایست حتما سه نکته مهم را در نظر بگیرند تا گرفتار دام کلاهبرداران سایبری نشوند .
۱- از سایت های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیک معتبر خرید نمایند.
۲- از خرید در شبکه های اجتماعی همچون (اینستاگرام ، تلگرام و …) خودداری کنید.
۳- اگر قصد خرید از سایت ها و اپلیکیشن هایی مانند (دیوار ، شیپور و…) را دارید قبل از دیدن ، لمس کردن و تست کردن کالا و خدمات در فضای واقعی ، از واریز هر گونه وجه خودداری نمایید.

از فرش کردن قالی و پتو بر روی دیوار های مشرف به خیابان خودداری کنید.
از افراد غریبه و ناشناس برای نظافت ، خانه تکانی و جابجایی اشیا خودداری کنید.
هنگام خرید در شلوغی بازار و یا دریافت وجه نقد از عابر بانک ها مراقب سارقان کیف قاپ ، کف زن و موبایل قاپ باشید.
سرهنگ براتی ادامه داد : پلیس به خانم های خانه دار و افراد سالمندی که تنها در خانه حضور دارند توصیه می کند افراد را از طریق چشمی در و آیفون های تصویری شناسایی کرده و تا قبل از حضور خانواده یا همسایه های مطمئن از باز کردن در به روی افراد ناشناس با هر عنوانی خوددرای کنند.
وی خاطر نشان کرد : ماموران بر اساس قانون حق ورود به حریم خصوصی و منزل افراد را نداشته و مردم می توانند با درخواست کارت شناسایی و احکام قضائی نسبت به احراز هویت مراجعان اطمینان حاصل کرده و در غیر این صورت اجازه ورود به خانه و خودروی خود را ندهند .
فرمانده انتظامی شهرستان برخوار در پایان از شهروندان خواست : در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و یا اقدامات مجرمانه بلافاصله از طریق شماره ۱۱۰ مراتب را به اطلاع پلیس برسانید.

/انتهای پیام/