صدای برخوار ؛ رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان برخوار از محکومیت متصدی یک واحد ریخته گری و یک واحد آجرپزی آلاینده خبر داد.

به گزارش صدای برخوار ؛ محمد ولیدمغربی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی شکایت اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان علیه متصدی یک واحد ریخته‌گری که با فعالیت خود موجب آلودگی هوای منطقه و مزاحمت برای واحدهای صنعتی مجاور شده بود، پس از بررسی پرونده و مستندات ارائه شده با صدور حکمی توسط مرجع قضائی رسیدگی کننده به این شکایت، مسؤول این واحد از بابت ارتکاب بزه بر علیه بهداشت عمومی به تحمل ۳ ماه و ۲ روز حبس و منع از اشتغال به مدت ۲ ماه محکوم شد.

وی ادامه داد؛ مسؤول یک واحد تولید آجر نیز از باب ارتکاب بزه تهدید علیه بهداشت عمومی، به تحمل سه ماه و دو روز حبس، منع از اشتغال به شغل آجرپزی و پلمب واحد به مدت دو ماه محکوم شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان برخوار افزود: فعالیت واحدهای مذکور پایش مستمر شده و پیگیری لازم تا حصول نتیجه نهایی و رفع آلودگی و مزاحمت، از طریق این اداره انجام خواهد شد.

ولیدمغربی همچنین از انجام ۳۰۰ پایش محیط زیستی در سه ماهه آخر سال ۱۴۰۰ خبر داد و تصریح کرد: در این بازه زمانی و پایش انجام شده ۱۱۸ واحد شهرستان اخطاریه محیط زیستی دریافت کردند که از این تعداد ۱۹ پرونده قانونی در مراجع قضائی بر علیه واحدهای متخلف تشکیل و تعداد ۱۲ واحد دارای بار آلایندگی هوا و آب و خاک نیز تعطیل، جمع آوری و پلمپ شد.

/انتهای پیام/