صدای برخوار ؛ رییس شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار در جمع مردم شهید پرور سین برخوار:عملکرد سال جاری دامپزشکی شهرستان برخوار را تشریح کرد.

صدای برخوار  ؛ رییس شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار در جمع مردم شهید پرور سین برخوار:عملکرد سال جاری دامپزشکی شهرستان برخوار را تشریح کرد.
به گزارش صدای برخوار ؛ به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار ، دکتر مجید فلسفی منش در جمع مردم شهید پرور سین برخوار به تشریح دستاوردها وعملکرد این شبکه در سال جاری پرداخت
رییس شبکه دامپزشکی شهرستان برخواردر این دیدار با اشاره به اهمیت جایگاه رشته دامپزشکی در سطح اجتماع اظهار داشت: تولیدات دام و طیور نقش بسیار مهمی در توسعه اشتغال و سرمایه گذاری در کشور دارند.
مجید فلسفی منش ابراز داشت: در سطح شهرستان حدود ۳۰ هزار رأس دام سنگین و ۶۰ هزار رأس دام سبک موجود است و حفاظت از این سرمایه عظیم در شرایط بسیار سخت موجود ضروری است.
وی ادامه داد: نقش دیگر دامپزشکی در راستای سلامت فرآورده های خام دامی است که با نظارت دقیق و مستمر و پایش محصولات مرتبط تلاش می کند محصول سالمی را به سفره مردم بفرستد.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار در خصوص وظایف بسیار مهم دامپزشکی عنوان کرد: شبکه های دامپزشکی سه وظیفه بسیار مهم بر عهده دارد که این وظایف شامل؛ مدیریت بهداشت و سلامت دام، طیور و آبریان، کنترل و نظارت بر بهداشت و سلامت فرآورده های خام دامی( گوشت قرمز، گوشت مرغ و…) و کنترل و پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام( سل، تب مالت، تب کریمه کنگو و …) می باشد.
وی افزود: در بحث واکسیناسیون و تأمین بهداشت و سلامت دام از ابتدای سال تا کنون حدود ۴۷ هزارو ۱۴ رأس دام بر علیه بیماری آبله و ۸۸ هزارو ۱۳۹ رأس دام بر علیه بیماری تب برفکیدر سطح شهرستان واکسینه شده اند.
مجید فلسفی منش در خصوص بیماری های مشترک بین انسان و دام عنوان کرد: برای کنترل و پیشگیری بیماری های مشترک بین انسان و دام انجام تست سل، خونگیری و پوشش کامل دامداریهای صنعتی شهرستان را از اهم فعالیتها در این بخش اعلام کرد.
وی با اشاره به اهمیت نظارت بر فرآورده های خام دامی عنوان کرد: نظارت از تولید در کشتارگاه دام و طیور شروع و تا مراکز عرضه ادامه دارد.
مجید فلسفی منش ادامه داد: در روند کشتار و بعد از کشتار تیم بازرسی مستقر نظارت دقیقی دارند و چنانچه لاشه ای موردی داشته باشد از چرخه مصرف بیرون می رود.
رییس شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار تصریح کرد: در سال جاری در کشتارگاه دام برخوار از حدود ۱۰۰ هزار رأس کشتار دام سبک و سنگین حدود ۶ هزار کیلو گرم گوشت قرمز غیر قابل مصرف از چرخه مصرف خارج شده است.

/انتهای پیام/