به گزارش صدای برخوار ؛ به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار ؛ معاون شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار گفت: از نیمه فروردین سال جاری تا کنون بیش از ۱۴ هزار و ۱۳۱ نوبت سر دام سبک در سطح شهرستان علیه بیماری آبله واکسینه شدند. دکتر رحمانی گفت: جمعیت دام سبک شهرستان ۶۵۰۰۰رأس می […]

به گزارش صدای برخوار ؛ به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار ؛ معاون شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار گفت: از نیمه فروردین سال جاری تا کنون بیش از ۱۴ هزار و ۱۳۱ نوبت سر دام سبک در سطح شهرستان علیه بیماری آبله واکسینه شدند.
دکتر رحمانی گفت: جمعیت دام سبک شهرستان ۶۵۰۰۰رأس می باشد که از این تعداد ۱۴ هزار و۱۳۱ رأس گوسفند و بز به صورت رایگان توسط اکیپ های بخش خصوصی و دولتی دامپزشکی علیه بیماری آبله واکسینه شده اند.
معاون شبکه دامپزشکی برخوار اظهار داشت: بیماری آبله یک بیماری واگیر ویروسی است که می‌تواند باعث تلفات و ضررهای اقتصادی به گله های دام شود و بی اشتهایی و ضعف در حیوان مبتلا از علائم این بیماری است و در فرم پوستی ندول هایی روی پوست دام ایجاد می‌شود که سبب کاهش کیفیت و انعطاف پذیری پوست و خشکی آن می‌شود.
وی با بیا‌ن اینکه واکسیناسیون در برابر بیماری آبله از پانزدهم فروردین ماه سال جاری در حال انجام است، گفت‌: تاکنون واکسیناسیون دام های سبک در برابر بیماری آبله پیشرفت ۳۵ درصدی داشته است.
رحمانی در پایان بیان داشت : از آنجا که دامداری در این شهرستان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش اشتغال و تولید فرآورده‌های خام دامی است لذا باید از این مزیت برای بهبود تولیدات دامی و ارائه خدمات باکیفیت بهتر به دامداران استفاده کرد که از جمله آن اقدامات می‌توان به رصد و پایش، بیماری یابی، آموزش دامداران و مایه‌کوبی را اشاره کرد.

/انتهای پیام/