صدای برخوار، مبارزه با آفات بیدکلم ،کرمانیا و سن مادری در برخوار آغاز شده است.

صدای برخوار، مبارزه با آفات بیدکلم ،کرمانیا و سن مادری در برخوار آغاز شده است.

به گزارش صدای برخوار ؛ کارشناس حفظ نباتات برخوار،افزود:با توجه به ردیابی آفت بیدکلم درمزارع کلزا وبازدیدهای روزانه ازتله های نصب شده درمزارع،زمان مبارزه با این آفت فرارسیده است.

ساناز فرشیان تصریح کرد: شب پره پشت الماسی یا بیدکلم یکی از آفات درجه یک درمزارع کلزاست که با استفاده ازفرمون جنسی ردیابی میشود وتاکنون درتمامی مزارع کلزای شهرستان با توجه به تعدادپروانه شکارشده توصیه به مبارزه شده است.

وی با اشاره به اینکه زمان مبارزه با افت کرمانیا در باغات پسته نیز فرا رسیده است، اظهار داشت: آفت پروانه چوبخوار پسته کرمانیا هرساله خسارت بسیار زیادی به باغات پسته وارد میکند که باتوجه به برنامه ردیابی آفات در شهرستان وتله های نصب شده است.

کارشناس حفظ نباتات تاکید کرد:از اوایل اسفند بازدیدهای روزانه از تله ها ،پیک پرواز این آفت انجام شده و سم پاشی علیه این آفت قبل از تخم گذاری در سرشاخه ها توصیه می شود.

فرشیان با اشاره به اینکه مرحله اول مبارزه با سن مادری غلات در مزارع شهرستان برخوار آغاز شد افزود: باتوجه به بازدیدهای شبکه مراقبت از مزارع سن غلات وتوصیه های کارشناسی ،مرحله اول مبارزه با سن مادری غلات در شهرستان آغاز شد وتاکنون حدود ۱۰۰هکتار از مزارع گندم وجو
سمپاشی شده وپیش بینی می شود. این سمپاشی ها تا پایان فروردین ماه ادامه یابد.
انتهای پیام طغیانی