به گزارش صدای برخوار؛به نقل از طلوع برخوار ، رئیس میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری برخوار از صدور مجوز اقامتگاه بومی گردی در روستای پروانه برخوار خبر داد. نسرین غزنویی در گفت و گو با طلوع برخوار با بیان اینکه پس از اعطای مجوز اقامتگاه بوی گردی به متقاضیان تسهیلات بانکی  پرداخت می شود ،افزود:به […]

به گزارش صدای برخوار؛به نقل از طلوع برخوار ، رئیس میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری برخوار از صدور مجوز اقامتگاه بومی گردی در روستای پروانه برخوار خبر داد.

نسرین غزنویی در گفت و گو با طلوع برخوار با بیان اینکه پس از اعطای مجوز اقامتگاه بوی گردی به متقاضیان تسهیلات بانکی  پرداخت می شود ،افزود:به منظور مرمت خانه قدیمی در روستای پروانه دو میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال تسهیلات درنظرگرفته شده است.

وی اظهارداشت:پنج مورد در سطح شهرستان در مرحله اولیه برای اخذ مجوز موزه مردم شناسی،اقامت بومی گردی و رستوران سنتی اقدام کرده اند .

رئیس میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری برخوار تصریح کرد:اقامتگاه بومی گردی به منظور تقویت جوامع محلی و بهره گیری از ظرفیت های گردشگری مناطق محلی ایجاد می شود.

غزنوی اذعان داشت: با توجه به اینکه ساخت هتل در مناطق بومی کاربرد ندارد؛بدین منظور برای آن دسته از گردشگرانی که قصد بازدید از روستاهاو مناطق بومی رادارند در اقامتگاه بومی گردی امکان اقامت فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد:اقامتگاه بوم گردی نوعی از محل های اسکان برای مسافران است که برخلاف هتل ها که ویژگی یکسانی دارند، دارای ویژگی خاص محیطی خود بوده و به نوعی اقامتگاهی بومی و محلی است که عمدتا در خانه های قدیمی بازسازی شده و با شیوه ای که مطلوب برای مسافران باشد، اداره می شوند.

رئیس میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری برخوار عنوان کرد:اقامتگاه بومی گردی با احیای سنت ها و آداب و رسوم مردم باعث ترویج رونق صنعت گردشگری و در نتیجه اشتغال زایی در مناطق بومی و محلی می شود.

/انتهای پیام/طلوع برخوار