صدای برخوار-مسئول بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برخوار با اشاره به کسب رتبه اول صدور سند مالکیت شهرستان برخوار در سطح استان افزود:امسال سومین سال متولی است که شهرستان برخوار در صدور سند مالکیت رتبه نخست را کسب کرده است.

بهروز کیانی مقدم در گفت و گو با خبرنگار صدای برخوار ؛ ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با ابرازتاسف ازحادثه سیل اخیر در برخی از مناطق کشور گفت:یک هزار و ۳۵۸فقره سند مالکیت واحدهای مسکونی شهری و روستایی در سال ۹۷ صادر شده است.

وی اظهار داشت:از طریق تعامل بنیاد مسکن و اداره ثبت و اسناد ،سند صادر می شود ، صدور اسناد مالکیت نقش بسزایی در وسعت بخشیدن به مالکیت های مسکونی را دارد؛ همچنین باعث تقویت نظارت های دولت در مدیریت اراضی می شود.

مسئول بنیاد مسکن برخوار بیان کرد: سال گذشته بنیاد مسکن برخوار در روستاها و در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر اقدام به پرداخت ۲۱۰ فقره تسهیلات ساخت مسکن روستایی به مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال با نرخ پنج درصد  با دوره باز پرداخت ۱۵ ساله در قالب طرح ویژه بهسازی و مسکن روستائی کرده است.

کیانی مقدم تصریح کرد:این تسهیلات طی چهار مرحله به افراد بر روی زمینی که دارای پروانه ساخت میباشد ،پرداخت می شود و این نوع تسهیلات تنها تسهیلات در بخش مسکن  است که به آن یارانه دولتی تعلق می گیرد .

وی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای تقویت بنیه و استحکام بخشی خانه های روستایی خبر داد و افزود: مبلغ این وام برای هر نفر ۶۰ الی ۱۲۰ میلیون ریال می باشد که در این راستا ۲۴ فقره تسهیلات قرض الحسنه ای برای ترمیم منازل در برخوار  پرداخت شد.

مسئول بنیاد مسکن برخوار خاطر نشان کرد:علاوه بر تسهیلات ، ۸ فقره کمک بلاعوض به مبلغ ۲۸۰ میلیون ریال به برخی از روستاییان که توان اقتصادی خوبی ندارند ، پرداخت شد .

کیانی مقدم با اشاره به اینکه سال گذشته  تسهیلات اختصاص یافته برای اجرای طرح هادی ۴ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال بوده است ،عنوان کرد:از این اعتبارات به منظور احداث پارک در روستاهای پروانه و علی آباد چی،اجرای پروژه جدول گذاری و کانیو گذاری  میدان محور اصفهان حبیب آباد،آسفالت روستای شورچه و محسن آباد و عملیات بلوک فرش و جدول گذاری روستای محسن آباد استفاده شده است.

وی بیان کرد:سال گذشته دو تن از نیروهای بنیاد مسکن برخوار به منظور کمک رسانی به مردم زلزله زده در‌ کرمانشاه حضور داشته اند که هم اکنون نیز یکی از نیروهای بنیاد مسکن در انجا مستقر است.

انتهای پیام/طغیانی