به گزارش صدای برخوار؛در پی انتشار یک قبض گاز و تحریف آن توسط یکی از کانالهای تلگرامی غیر رسمی دولت اباد رئیس اداره گاز برخوار ضمن تکذیب مورد ادعای کانال مربوطه نامه ای به اداره فرهنگ و ارشاد برخوار و یک رونوشت به مدیریت سایت خبری صدای برخوار ارسال فرمودند. متن نامه رئیس محترم اداره […]

 به گزارش صدای برخوار؛در پی انتشار یک قبض گاز و تحریف آن توسط یکی از کانالهای تلگرامی غیر رسمی دولت اباد رئیس اداره گاز برخوار ضمن تکذیب مورد ادعای کانال مربوطه نامه ای به اداره فرهنگ و ارشاد برخوار و یک رونوشت به مدیریت سایت خبری صدای برخوار ارسال فرمودند.
متن نامه رئیس محترم اداره گاز شهرستان برخوار جناب اقای سید اصغر شفیع اف
وَ لا تَقْفُ ما لَیْسَ لَکَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَ الْبَصَرَ وَ الْفُؤادَ کُلُّ أُولئِکَ کانَ عَنْهُ مَسْؤُلاً

از چیزی که به آن علم نداری پیروی نکن زیرا گوش و چشم و دل همه مورد سئوال قرار خواهند گرفت(سوره مبارک اسراء آیه ۳۶)
جناب آقای صابری
رئیس محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برخوار
با سلام
احتراما پیرو درج مطلبی تحت عنوان “دریافت گازبهای مازاد” در کانال تلگرام دولت آباد از آنجا که درج مطالب ناقص،تقطیع و تحریف شده موجب تشویش اذهان عمومی و البته اجحاف در حق خدمتگزاران مردم می باشد؛فلذا ضمن تکذیب ادعاهای مطرح شده و تاکید بر حفظ حق قانونی این اداره در خصوص طرح شکایت از نشر اخبار نادرست و خلاف موازین  اخلاقی و قانونی از آن رسانه،مستدعیست وفق ماده ۲۳ قانون مطبوعات سال ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی ضمن الزام رسانه مذکور به درج جوابیه این اداره و اطلاع رسانی به مردم شریف شهرستان برخوار در خصوص برخورد با رسانه های فاقد مجوز در فضای مجازی و یا موراد مشابه اتخاذ تمهید نمایید.
مضمون مطلب مرقوم شده عبارت بود از اینکه “فقط تو ایران هستش که ۱۵۰۰ تومن گاز مصرف میکنی و ۱۰۲۰۰ تومن قبض واست میاد تازه این در حالیست که حتی یک روز هم در خونه نبودی”

 
 

رسانه ها باید قبل از انشار یک مطلب از صحت آن اطمینان حاصل کنند

 

در ابتدا شایسته بوده نویسنده محترم به دور از شتاب زدگی صحت مطالب را بررسی می نمود معذلک در راستای تنویر افکار عمومی به اطلاع می رساند؛ صورتحسابهای گازبهای صادره شامل ۱۰ ردیف هزینه به شرح مندرج می باشد

الف) ردیف اول آن همان گازبهای مصرفی بوده که مستند قانونی آن آیین نامه اجرایی تبصره۱۴ قانون بودجه مصوب هیات محترم وزیران می باشد.در مورد اخیر و در رد مدعای رسانه مذکور در صورت عدم حضور در منزل علی القاعده گازبهای مصرفی صفر درج می گردد،در حالیکه میزان مصرف در دوره موصوف صفر نبوده و مبین مصرف گاز و مالااحتساب گازبهای دوره مصرف می باشد.
ب) آبونمان مبالغی است که بر اساس ظرفیت کنتور و روزهای دوره ای که صورتحساب برای آن صادر شده است محاسبه می گردد. این مبلغ حق اشتراک کنتور بوده و به منظور جبران هزینه های نگهداری تاسیسات گاز تامین هزینه های جاری شرکت از مشترکین اخذ می گردد و متناسب با افزایش گازبهاء توسط هیات مدیره شرکت ملی گاز ایران محاسبله و تعدیل می گردد. ذکر این نکته ضروریست در صورتی که به هر دلیل اعم از تخریب،جابجایی و یا عدم حضور در منزل امکان استفاده از جریان گاز طبیعی به صورت موقت میسر نباشد. با اعلام قبلی مشترک و وفق قرارداد فروش مشترکین ادوات گازرسانی جمع آوری گردیده و کسر مبلغ آبونمان منتفی می گردد.
ج)آیتم دیگر مالیات بر ارزش افزوده بوده که ماخذ قانونیان ماده ۴ قانون اصلاح موادی از قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جکهوری اسلامی ایران می باشد و در سال جاری معادل ۹ درصد مجموع گازبهاء آبونمان و بیمه در هر دوره صورتحساب می باشد.
د)آیتم دیگر عبارتند از عوارض گازرسانی به روستاها بوده که معادل ده درصد گازبهای مصرفی و ماخذ قانونی آن قانون بودجه مصوب مجلس شورای اسلامی می باشد و مقرر گردید این بودجه صرف توسعه شبکه های گازرسانی به روستاها گردیده و در سال جاری قسمتی از عواید « به منظور نوسازی سامانه های گرمایشی مدارس تخصیص داده شده است.
ذ)حق بیمه که به پرداخت خسارت به مشترکین در مواقع بروز حادثه اشاره داشته و در اجرای قانون این قرارداد فی ما بین شرکت ملی گاز ایران با شرکت بیمه ایران منعقد گردیده و برای تامین مالی و امنیت بیشتر در صورت بروز سوانح اتفاقی پیش بینی گردیده است.
ه) بدهی گذشته و بدهی متفرقه که معطوف به هزینه های ناشی از قطع و وصل و یا تقسیط قبوض و بدهی های معوقه می باشد در صورتحساب ذکر شده مبلغ چهل هزار ریال بابت بدهی معوقه درج گردیده و در واقع نیمی از مبلغ مورد ادعا مربوط به بدهی دوره های ماضی می باشد.
و) کسر و مانده هزار ریال که در قبوض خدماتی یکی از موارد ثابت در صورتحساب سازمانها و شرکتهای خدماتی بوده و به منظور تسهیل در پرداخت مشتریان درج گردیده است.
همانگونه که اشاره گردید اخذر مبالغ صدر الذکر ماخذ قانونی داشته و تصویب اخذ یا تعدیل این مبالغ از شمول اختیارات شرکت ملی گاز ایران و تبعا شرکت گاز استان اصفهان خارج می باشد.
در پایان متذکر می گردد نقد عملکرد دستگاه ها و نهادهای عمومی شهرستان برخوار حق افکار عمومی جامعه و گوشزد نمودن مطالبات مردم ضامن توسعه و خدمت رسانی موثر به مردم شریف این خطه خواهد بود و این اداره کما فی سابق از طرح انتقادات استقبال نموده زیبنده است مدیران محترم نشریات در فضای مجازی ضمن حصول اطمینان از صحت اطلاعات مندرج در خصوص ارائه اخبار و تحلیلها دقت شایسته را مبذول نمایند.
با تشکر رئیس اداره گاز شهرستان برخوار
سید اصغر شفیع اف
رو نوشت :
جناب تاجمیری فرماندار و رئیس محترم شورای تامین شهرستان برخوار جهت استحضار جنابعالی لطفا
جناب آقای موسوی رئیس محترم واحد روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان جهت استحضار جنابعالی لطفا
جناب آقای جعفری مدیر محترم سایت خبری صدای برخوار جهت استحضار و اقدام لازم.

آقایان تولایی،بهرامی،ترابی جهت استحضار
پرونده

تاریخ:۱۹/۴/۱۳۹۶

رسانه ها باید قبل از انشار یک مطلب از صحت آن اطمینان حاصل کنند

 

 
.

رسانه ها باید قبل از انشار یک مطلب از صحت آن اطمینان حاصل کنند

 

/انتهای پیام/ج