قدمت کاشت خربزه در کهن شهر سین بر اساس مستندات تاریخی به هزاران سال پیش باز می گردد

به گزارش صدای برخوار ؛  اولین جشنواره برداشت خربزه در شهر سین برخوار برگزار می شود
قدمت کاشت خربزه در کهن شهر سین بر اساس مستندات تاریخی به هزاران سال پیش باز می گردد طوری که در متون قدیم و در کتاب اعلاق النفیسه نوشته ابن رسته مربوط به قرن سوم که یکی از معتبر ترین کتب تاریخی است از خربزه ای در اصفهان یاد می کند به نام سینی یعنی همان خربزه ای که در سین به عمل می آمد و آنقدر شهرت داشت که بر اثر آن نیز دیه سین که در آن کشت می شد شهرت یافته بود و از باب حال و محل آن را سینی می نامیدند.
اکنون نیز همه ساله حدود ۴۰۰ هکتار از زمین های شهر سین زیر کشت خربزه می رود و حدود ۸۰۰۰۰ تن محصول خربزه آن به سایر نقاط کشور و حتی کشورهای همسایه صادر می گردد و همچنان شیرینی و طعم آن با سایر خربزه ها متفاوت است. خربزه سینی از اواخر فروردین ماه کشت می شود و محصول آن از اواسط مرداد تا اواخر شهریور برداشت می شود.
شهرداری و شورای اسلامی شهر سین به منظور پاسداشت زحمات کشاورزان و زنده نگه داشتن نام خربزه سینی برای اولین بار روز چهارشنبه مورخ ۱۷/۵/۹۷ از ساعت۱۷:۰۰ الی ۲۰:۰۰ در محل شرکت خضراء کشت اقدام به برگزاری جشن برداشت خربزه و برپایی نمایشگاه و عرضه مستقیم محصول خربزه نموده است و از کلیه علاقمندان دعوت بعمل می آورد در این جشن حضور به هم رسانند.

/انتهای پیام/