صدای برخوار-رئیس میراث فرهنگی و گردشگری برخوار از اعطای تسهیلات به رسته های صنایع دستی و گردشگری خبرداد.

نسرین غزنوی در گفت و گو با صدای برخوار اظهار کرد:امسال با توجه به شیوع کروناکشور در شرایط خاصی قرار گرفت ، و این بیماری به کسب و کار گردشگری و صنایع دستی آسیب های زیادی زد.
شیوع کرونا باعث شد که هنرمندان صنایع دستی  همچون سال های گذشته نتوانند برای فروش محصولاتشان نمایشگاه برپا کنند از اینرو برای کمک به این اقشار وزارتخانه میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری در راستای پرداخت تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی اقدام کرد.

وی با اشاره به اعطای سه نوع  تسهیلات در حوزه صنایع دستی و گردشگری افزود:در ایام شیوع کرونا با توجه به آسیب دیدن بسیاری از مشاغل، امکان استفاده از تسهیلات برای مشاغل آسیب دیده در حوزه صنایع دستی و گردگشری فراهم شد و در این راستا رشته های مختلف صنایع دستی به منظور بهره مندی از اعطای تسهیلات می توانند در سامانه کارا ثبت نام کنند .
وی تصریح کرد:تا کنون در شهرستان برخوار ۵۵ نفر برای بهره مندی از تسهیلات در سامانه کارا ثبت نام کردند  .
رئیس میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری شهرستان برخوار با اشاره به پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی پشتبان در ادامه گفت:اداره کار متولی اعطای تسهیلات مشاغل خانگی است و اداره میراث فرهنگی نیز کسانی که در عرصه صنایع دستی مشاغل خانگی فعال هستند را برای اعطای این نوع تسهیلات معرفی می کند .
با اشاره به اینکه در شهرستان برخوار دو پشتیبان صنایع دستی برای دریافت این نوع تسهیلات اقدام کردند افزود:این تسهیلات به دو کارگاه خراطی و میناکاری براساس نیروی به کارگرفته شده به مبلغ ۳۰ میلیون و ۸۰ میلیون تومان پرداخت شد.
وی با اشاره به اینکه کل اعتبار مشاغل خانگی پشتبان در شهرستان برخوار ۳۵۰ میلیون تومان است تصریح کرد:در این نوع وام به ازای هر نفر تحت پوشش ۱۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه به پشتبان پرداخت می شود.

اعطای تسهیلات ۱۲ درصد به رسته های صنایع دستی و گردگری بیان کرد:تا کنون ۱۲ نفر به مبلغ ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای اعطای این نوع تسهیلات به بانک گردشگری معرفی شده اند .

انتهای پیام /