صدای برخوار ؛ امام جمعه  محترم حبیب آباد حجت الاسلام سید محمد مومنی به شبهه ای مطرح شده که آیا صدقه و دعا ، سیل ، زلزله و ویروس کرونا را پوشش می دهند پاسخ دادند:

به گزارش صدای برخوار ؛ به نقل از معاونت فرهنگی ستاد نماز جمعه حبیب آباد ، امام جمعه  محترم حبیب آباد حجت الاسلام سید محمد مومنی به شبهه ای مطرح شده که آیا صدقه و دعا ، سیل ، زلزله و ویروس کرونا را پوشش می دهند پاسخ دادند:

۱- از دید یک انسان موحد و خداپرست، هر آن چه در عالَم، واقع می شود به ارادۀ خداوند است و خداوند، گاهی اراده می فرماید که از طریق اسباب طبیعی و مادی، اثری را ایجاد نماید و گاهی بدون اسباب.
مثلا شخص بیماری که أجل حتمی او فرا نرسیده است گاهی ارادۀ خداوند بدان تعلق می گیرد که با دارو و دوایی که پزشک تجویز نموده، بهبود یابد و گاهی بدون دارو و بر اثر دعای یکی از اولیاء الهی و توسل به مقربان درگاه حق، یا بر اثر صدقه و نذر _که توسل عملی هستند_ شفا یابد. پس اسباب نفسانی و معنوی هم در عرض اسباب طبیعی و مادی معتبر است و دارای تاثیر، هرچند پذیرش این مطلب برای مادّیّون و افراد حس گرا بسیار سخت است زیرا آنها تاثیر را فقط در طبیعت و طبیعت را ضدّ خدا، می پندارند.
۲- در اثربخشی اسباب طبیعی، اعتقاد و عدم اعتقاد شخص، تاثیر ندارد مثلا دارویی که بیمار استفاده می نماید _چه اعتقاد به تاثیر آن داشته باشد و چه نداشته باشد، اگر خدا بخواهد_ اثر خود را می بخشد اما اسباب نفسانی و معنوی در صورتی تاثیر دارد که با اعتقاد به اثرگذاری آن همراه باشد پس اگر کسی در تاثیر دعا و توسل یا صدقه و نذر، شک و تردید یا انکار داشته باشد، از آن نتیجه نخواهد دید.
۳- اگر در حدیث امام صادق(ع) بیان شده که:« صدقه هفتاد نوع بلا را دفع می کند »، شکی نیست که سیل و زلزله و کرونا را هم پوشش می دهد اما باشروطی که امام صادق(ع) برای آن بیان فرموده است.
پس آن شخص بیماردلی که حدیث شریف را مسخره کرده، از جهل و بی خبری و از بیماری روحی و فکری خود خبر داده و حقیقت خود را شناسانده است. « حفظتَ شیئاََ و غابت عنک اَشیاءُ » یک کلمه را دیده و از صد کلمه دیگر غافل مانده و او قبل از هرچیز، نیازمند است که این بیماری منحوس خود را معالجه کند.
اسلام به ذات خود ندارد عیبی
هرعیب که هست از مسلمانی ماست

/انتهای پیام/