صدای برخوار-امام جمعه دولت آباد گفت:استقلال اقتصادی ایران هنوز محقق نشده است واستقلال اقتصادی در گرو سرمایه گذاری است و سند همکاری ایران و چین امکان سرمایه گذاری در کشور ما را فراهم می کند.

امام جمعه دولت آباد گفت:استقلال اقتصادی ایران هنوز محقق نشده است واستقلال اقتصادی در گرو سرمایه گذاری است و سند همکاری ایران و چین امکان سرمایه گذاری در کشور ما را فراهم می کند.
به گزارش صدای برخوار،حجه الاسلام و المسلمین سید حسین محمودآبادی در نماز جمعه این هفته دولت آباد پس از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با اشاره به موضوع امضای سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین اظهار کرد: همانطوری که مسئولین وزارت امور خارجه بیان ‌کرد، این سند همکاری است و تعهد و الزام آور نمی باشد.
وی با اشاره به چند نکته در مورد این سند گفت :ایران یک کشوری است که در طول ۴۲ سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است، شعار محوریش استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بوده است. استقلال یعنی استقلال همه جانبه سیاسی، اقتصادی و نظامی. استقلال سیاسی محقق شده است، استقلال نظامی هم محقق شده است، ولی استقلال اقتصادی محقق نشده است، بخشی از آن ناشی از سوء مدیریت بوده و بخشی هم به خاطر تحریم دشمنانو اگر ما بخواهیم استقلال اقتصادی داشته باشیم باید سرمایه گذاری داشته باشیم، این سند همکاری امکان می‌دهد که چین در کشور ما سرمایه گذاری کند.
امام جمعه دولت آباد تصریح کرد: در کنار سرمایه گذاری هم مشکلات اقتصادی داخل کشور حل می‌شود و هم اشتغال ایجاد می‌شود. در مقابل چین هم نیاز به انرژی دارد، در واقع هم مشکل اقتصادی مملکت حل می شود و هم ایران یک مشتری مداوم برای خرید نفت دارد و هم چین یک منبع انرژی پایدار دارد.
حجه الاسلام و المسلمین محمودآبادی ادامه داد: آمریکا نمی تواند بواسطه تحریم مشکل برای ما ایجاد کند، چون ایران و چین سند همکاری دارند و در واقع مراودات اقتصادی با همدیگر پیدا می کنند و تحریمهای آمریکا خنثی ‌می شود.
وی بیان کرد:آمریکا به شکست نزدیک تر می شود، چون ایران، چین و روسیه با همدیگر متحد می شوند دیگر آمریکا نمی‌تواند به این کشورها زور بگوید و عملاً ابرقدرتی آمریکا از بین می رود. علت ناراحتی و عصبانیت آنها هم همین است، به همین جهت هم هست که رسانه های دشمن و افراد داخلی هم سوء با دشمن ناراحت هستند و جنجال رسانه‌ای ایجاد کرده اند که ایران را به فروش گذاشته اند و حالا دلسوزه ایران شده اند، در حالی که همین افراد ظالمانه ترین تحریمها و فشارها را دیدند و نه تنها صدایشان درنیامد بلکه از تحریمها حمایت کردند، چون به نفع غرب بود، ولی الآن چون این سند به ضرر آمریکاست همه یک صدا شده‌اند و دلسوزی برای کشور می‌کنند.
امام جمعه دولت آباد خاطر نشان کرد:توجه داشته باشیم در این سند هیچ ذرّه ای از کشور به کسی واگذار نشده است، راه برای استعمار چین باز نشده است، ما چندین هزار شهید و جانباز داریم چه در دوران دفاع مقدس، چه شهدای مدافع حرم که یک وجب از خاک کشور را مستعمره هیچ کس نکنیم، حالا اگر امکان دارد که با این همه قدرتی که داریم، بخواهیم کشور را مستعمره بیگانه کنیم. اینکه دشمنان عصبانی هستند نشان دهنده نفع این سند برای ایران می باشد. یکی از مسئولین آمریکایی هم گفته است که این سند نفعش برای ایران است.
امام جمعه دولت آباد گفت : امروز ۱۳ فروردین و روز طبیعت است. اصل اینکه انسان به دامن طبیعت برود مذموم نیست و بلکه سفارش هم شده است. خداوند تبارک و تعالی در سوره انعام، آیه ۱۱ می فرماید: «قُلْ سِیرُوا فِی الْأَرْضِ ثُمَّ انْظُرُوا کَیْفَ کَانَ عَاقِبَهُ الْمُکَذِّبِینَ، بگو: در زمین بگردید، سپس با تأمل بنگرید که فرجام تکذیب کنندگان چگونه بوده است؟». ولی آنچه که مهم است این است که در این گردش و تفریح گناه صورت نگیرد.
حجه الاسلام و المسلمین محمودآبادی تصریح کرد:متاسفانه در بعضی از مکانها، گناههایی مثل بد حجابی و بی بندوباری صورت می گیرد که یقیناً دل امام زمان ارواحنافداه بدرد می آید. وظیفه مؤمنین و متدینین این است که امر به معروف و نهی از منکر کنند، نباید ساکت بنشینیم و بگوییم فایده‌ای ندارد. تذکر لسانی اثر دارد و باید ترک نشود.
انتهای پیام /