به گزارش شمال اصفهان؛ به نقل از  خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام مسعود سرافراز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) و توصیه به تقوا به بیانیه‏ صادر شده در سیزدهمین دوره اجلاس سازمان همکاری در استانبول ترکیه اشاره کرد و گفت: متأسفانه به دنبال رفتار خیانت‌آمیز عربستان و […]

به گزارش شمال اصفهان؛ به نقل از  خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام مسعود سرافراز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) و توصیه به تقوا به بیانیه‏ صادر شده در سیزدهمین دوره اجلاس سازمان همکاری در استانبول ترکیه اشاره کرد و گفت: متأسفانه به دنبال رفتار خیانت‌آمیز عربستان و هم سویی برخی دیگر، ایران و گروه‌های مقاومت به‏ عنوان تروریسم و معضل اصلی در منطقه شناخته شدند.

وی ضمن اعتراض و واکنش نسبت به این بیانیه افزود: باید از این سازمان و کشورهای عضو آن پرسیده شود که مشکل اصلی در منطقه آیا ایران و حزب‏ الله است، چرا در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی مواضعی گرفته نمی‌شود. چرا گروه‌های تروریستی فعال در منطقه که به ‏طور مستقیم توسط این کشورها سازمان‏دهی و پشتیبانی می‌شوند، مورد باز‏خواست قرار نمی‌گیرند.

امام‌ جمعه برخوار خاطر نشان کرد: اگر سازمان می‌خواهد که به‏ عنوان سازمانی اسلامی شناخته شود، تنها راه‌حل، خارج شدن از یوغ عربستان و کشورهای ارتجاع منطقه است.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از بحث‌برانگیزترین بندها در این بیانیه علیه حزب‏ الله لبنان است؛ در این بند ادعا شده که حزب‏ الله لبنان در حال «اقدامات تروریستی در سوریه، بحرین، کویت، یمن» است، این در حالی است که عربستان تنها در یک‏ ساله اخیر بدترین جنایت‌ها را نسبت به جهان اسلام به ‏ویژه ملت مظلوم یمن داشته است.

سرافراز تأکید کرد: معرفی چهره واقعی حاکمان پلید و فاسد عربستان و مبانی فکری وهابیت و جریان‌های تکفیری وابسته به عربستان نباید هرگز فراموش شده و پیگیری موضوع حادثه منا از ابعاد مختلف به‏ ویژه جنبه‌های حقوق بشری آن و پیگیری مجدانه شکایت خانواده‌های قربانیان حادثه منا بدون هیچ ملاحظه‌‏ای دنبال شود.

خطیب نماز جمعه‌های برخوار خاطر نشان کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع اعضای اتحادیه‏ انجمن‌های اسلامی دانش‏‌آموزان فرمودند «با وجود تهدیدهای عملی و تبلیغاتی فراوان، امروز حزب‏ الله لبنان پیکره رشید خود را در دنیای اسلام نشان می‌‏دهد و محکومیت آن در یک ورق‌پاره به‏ وسیله دولتی فاسد، وابسته، توخالی و پوک، هیچ اهمیتی ندارد. حزب‏ الله و جوانان مؤمن آن همچون خورشید می‌درخشند و مایه افتخار دنیای اسلام هستند».

وی به دیدار اخیر نخست‏ وزیر ایتالیا با رهبر معظم انقلاب اسلامی هم اشاره کرد و بیان داشت: مردم ایران از رفت‏ و ‏آمدهای تجار و سیاسیون کشورهای دیگر به کشور خود استقبال می‏‌کنند اما در صورتی این رفت‏ و‏ آمدها ارزش دارد که منجر به همکاری‏‌های‏ اقتصادی شود و یا بهره‏‌ای برای مردم ایران در این سفرها وجود داشته باشد. اگر قرار باشد که این سفرها صرفاً حالت نمادین و سیاسی صرف به خود بگیرد و هیچ اثری در بهبود شرایط اقتصادی و روابط تجاری و اقتصادی کشور نداشته باشد، چه ارزشی می‌‏توان برای این سفرها در نظر گرفت.

سرافراز تصریح کرد: در یک رابطه صحیح باید منافع اقتصادی مردم و منافع کشور تأمین شده و مصالح کلان نظام اسلامی محقق شود و بدون آن صِرف رفت‏ و‏ آمد ارزشی ندارد.

وی ضمن تسلیت رحلت جان‌سوز بانوی بزرگوار اسلام زینب کبری (س) گفت: روایتى در کتاب «اِکمالُ الدین وَ اِتمامُ النِّعمَه» نقل‌ شده که حاکى از آن است که امام حسین (ع) حضرت زینب (س) را بر اسرار امامت، امین دانسته و آن را در اختیار ایشان نهادند و این شرافتى است که هیچ‌چیز دیگر با آن برابرى نمی‌کند؛ و جایگاه زینب‌کبری (س) در واقعه کربلا و کوفه و شام که خود داستان مفصلی است که گویای عظمت وجودی و شخصیت ممتاز عقیله بنی‌هاشم زینب کبری (س) است.

رئیس ستاد اعتکاف شهرستان برخوار انجام مراسم معنوی اعتکاف در سراسر کشور را از برکات انقلاب اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: حضور نوجوانان و جوانان و دانش‌آموزان و دانشجویان عزیز در مراسم اعتکاف به شور و حال و معنویت این مراسم می‌افزاید و در شهرستان برخوار هم امسال حدود ۳ هزار نفر در این مراسم معنوی شرکت کرده‌اند.

وی به ۵ اردیبهشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس نیز اشاره کرد و گفت: در این حمله نظامی، شیطان بزرگ با مفتضحانه‌ترین وضعی شکست خورد.

سرافراز ادامه داد: امروز بعد از گذشت ۳۷ سال، جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا نتوانسته است جمهوری اسلامی ایران را از بین ببرد یا مانع رشد و قدرت آن در منطقه شود اما هرگز دست از دشمنی برنداشته است بنابراین باید همواره هوشیار و مراقب بوده و به آن‌ها بدبین باشیم و اعتماد نکنیم.

وی متذکر شد: در مسئله اجرای تعهدات برجام نیز این دشمنی‌ها مشهود است. آمریکا نه‌تنها به تعهدات خود عمل نمی‏‌کند بلکه در عمل ضد آن رفتار کرده و تلاش می‏‌کند که دیگران نیز به تعهدات خود عمل نکنند.

رئیس ستاد اعتکاف شهرستان برخوار با گرامیداشت ۹ اردیبهشت روز شوراها و آغاز هفته شهر و شهروندی به شوراها توصیه کرد: شوراها را محل تسویه‏ حساب حزبی و جناحی و باندی قرار ندهید، بگذارید شوراها برای مردم کار کنند. حیثیت، موقعیت و جایگاه حقوقی شما صرفاً خدمت به مردم است.

وی افزود: باید تلاش کنید که در حدامکان رضایت مردم را فراهم کنید، مردم هم هر جا ببینند که با صداقت کار انجام می‌شود و خدا در نظر گرفته می‌شود، همدلی و وفاداری و همکاری خودشان را دریغ نخواهند کرد.