صدای برخوار-شهدای مدافع حرم نشان می دهد که ارزش های جنگ به نسل سوم و چهارم انتقال یافته است زیرا مقام این سربازان بی منت و بی ادعا کمتر از رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس نمی باشد.


به گزارش صدای برخوار،محمدرضا چایچیان از جانبازان و پاسداران شهرستان برخوار که در سن ۱۶ سالگی بادوستانش وارد نبرد حق علیه باطل شد و به نبرد با دشمن بعثی برخواست، به مناسبت روزجانباز به گفت و گو با او پرداختیم ‌.

لطفا خودتان را معرفی کنید؟
محمدرضا چایچیان متولد ۱۳۴۳ هستم در سال ۱۳۵۹ برای اولین بار به بادوستان به جبهه غرب اعزام و وارد پادگان الله اکبر غرب شدم و از سال ۱۳۶۱ به صورت جدی وارد نبرد حق علیه باطل و در همان سال مجروح شدم.

از نحوه مجروح شدنتان بگویید؟
بعد از عزل بنی صدر بین نیروهای مسلح اتحاد ایجاد شدو  سال ۱۳۶۱در تاریخ جنگ تحمیلی از سال های پرحادثه بود در این سال عملیات های مختلفی شکل گرفت که از آن جمله عملیات های سخت و گسترده ، مانندفتح المبین که سوم فروردین سال ۱۳۶۱ بارمز یا زهرا در منطقه بستان جنوب انجام شد . ماهم در همان تاریخ اعزام شدیم وبنده در عملیات بعدی که بیت المقدس نام داشت درهمان سال ۱۳۶۱در ۱۲ اردیبهشت از ناحیه کمر تیر خورده و مجروح شدم.

از جالب ترین خاطرات جنگ برایمان بگویید؟
جنگ سراسر خاطره است باوجود سختی های جنگ و کمبود امکانات رزمندگان دارای روحیه فوق العاده ای بودند هر کس با هر توان و تخصصی که داشت آمده بود تا دشمن را از وجب به وجب خاکمان بیرون و از دین و انقلابمان دفاع کند .
در این میان بسیاری از جانبازان آسیب دیده ای حضور داشتند که حتی از ناحیه دو پا مجروح شده اما باز هم در جبهه حضور داشتند ؛ رزمندگانی که با اتوبوس در حال رفتن به مرخصی بودند به محض شنیدن خبر عملیات برگه مرخصیشان را پاره کرده و در منطقه میماندند.
دفاع ما مقدس بود. زیرا در این جنگ صحبت از مقابله با عراق نبود بلکه جنگ با دشمنان دین و انقلاب بود. دشمنانی که هم اکنون نیز حضور دارند و از هر طریقی میخواهند اسلام و انقلاب را نابود کنند اما به یاری خداوند و همدلی مردم کشور ما ،تا کنون نتوانسته اند و نمی توانند هیچ کاری کنند.

آیا به نظر شما ارزش های جنگ به نسل امروزی انتقال یافته است؟
گزاف نیست که بگویم مقام شهدای امروز بالاتر از شهدای هشت سال دفاع مقدس است زیرا به معرفت و شناختی بالاتر دست یافته اند.انتقال آن ارزشهای بی بدیل دفاع مقدس باعث رشد وتعالی نسلهای بعد از جنگ شد. و مدافعان حرم به مراتب کار سخت تر و جهادی بزرگ تر نسبت به هشت سال دفاع مقدس انجام دادند .
مدافعان حرم ومدافعان امنیت نشان دادند که ارزش های جنگ به نسل سوم و چهارم انتقال یافته است؛ولذا مقام این سربازان بی منت و بی ادعا کمتر از رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس نمی باشد.

چه مسائلی در جامعه امروزی شما را ازار می دهد؟
کم کاری برخی از مسئولین و مسئولیت های بی جایی که به برخی از افراد داده میشود ازار دهنده است؛،البته این مشکلات را باید تاحدودی طبیعی است ؛زیرا دشمن دست از دشمنی برنمیدارد و در همه جا حضور دارد و تنها  با اتحاد و همدلی و تکیه به خداوند واطاعت از ولایت فقیه میتوان راه نفوذ دشمن به کشوررا سد کرد.
چایچیان با ابراز تاسف از خسارات وارد شده و اعلام همدردی با مردم حادثه دیده گفت :در حادثه سیل اخیر متوجه شدیم که ما مسیر درست را انتخاب کردیم واین همدلی و مشارکت مردم است که بن بست هارا میگشاید.این صحنه ها یادآور خاطرات زیبای هشت سال دفاع مقدس است .
جانباز شهرستانمان اظهار داشت:بار دیگر حماسه همبستگی و همدلی ایرانیان تکرار شد و با وجود اینکه سه استان درگیر سیل شدند ،مسئولین و مردم تمام کشور از پیر و جوان آستین همت را بالا زدند و برای کاهش مصیبت و جبران خسارت شتافتند که این موضوع نشان دهنده همدلی مردم و مسئولین است .
وی افزود:در بسیاری از استان ها و شهرستان ما نیز پایگاه جمع آوری کمک های مردمی برپا شد با وجود شرایط سخت اقتصادی  مردم از هیچ کمک مالی دریغ نکردند .
این جانباز با اشاره به اینکه همین اتحاد و همدلی مردم انقلاب را بیمه کرد و انقلاب ما را به چهل سالگی رساند،تصریح کرد:سیل اخیر کشور برای همه مردم مصیب دیده و سایر مردم و مسئولان یک امتحان الهی است ؛همه ما در معرض ازمایش الهی قرار داریم چه کسانی که مبتلا به سیل شدند و چه کسانی که از آن دور بودند .
چایچیان خاطرنشان کرد: مسئولین قدر این مردم را بدانند، در هیچ کشوری این همدلی وجود ندارد.یا در کمتر کشوری این یکپارچگی به چشم میخورد واین نیست مگر به خاطر وجود زعامت و رهبری حضرت امام و مقام معظم رهبری.وخواهشی از مردم شهرستان برخوار دارم و آن این است که براب رسیدن به آن شهر مطلوب مورد رضایت خداوند،حس مطالبه گریشان را در رابطه با مسئولین بخصوص عزل و نسبها قوی کرده و نگذارند شهرستان به آزمایشگاه تبدیل شود.

انتهای پیام /طغیانی