صدای برخوار-دادستان شهرستان برخوار گفت: معاملات صوری به افزایش قیمت ها دامن می زند و باعث بی اعتمادی مردم نسبت به مشاورین املاک و اتومبیل می شود.

معاملات صوری به افزایش قیمت ها دامن می زند
صدای برخوار-دادستان شهرستان برخوار گفت: معاملات صوری به افزایش قیمت ها دامن می زند و باعث بی اعتمادی مردم نسبت به مشاورین املاک و اتومبیل می شود.
به گزارش صدای برخوار،حبیب ایزدپناه در جلسه با حضور مشاورین املاک و اتومبیل شهرستان برخوار اظهار کرد: مشاورین املاک باید اخلاق حرفه ای داشته و امین مردم باشند .معاملات صوری، به افزایش قیمت ها دامن می زند ؛یک جو روانی ایجاد می کند و باعث احساس عدم امنیت و بی اعتمادی مردم نسبت مشاورین املاک می شود.
وی افزود:مشاورین املاک باید امین مردم باشد و مردم را به درستی راهنمایی کنند تا مردم احساس امنیت داشته باشند و به آن ها اعتماد کنند.
دادستان برخوار ادامه داد: حضور طرفین در معاملات بسیار ضروری است ؛در برخی از معاملات فروشنده حضور ندارد و بنگاه معاملاتی قسمت فروشنده را خالی می گذارد که بعدا پر شود این موضوع پیگیری قانونی دارد‌.ما شاهد هستیم برخی از املاکی‌ها، یک خانه را از فردی که به صورت جعلی خود را مالک دانسته به مستاجر داده و بعد متوجه شدند این فرد کلاهبردار بوده و اسناد جعل کرده است،جعل جرم سنگینی دارد.

ایزدپناه با بیان اینکه در قرار داد ها حضو یک شاهد الزامی است ، تصریح کرد:خرید و فروش اموال موروثی نیز باید کلیه ورثه باگواهی حصر وراثت حضور داشته باشند یا یک نفر گواهی نمایندگی از سایر ورثه را داشته باشد تا معامله انجام شود.
وی در ادامه گفت:یکی از موضوعات که در شهرستان برخوار مطرح است ؛ اوقافی بودن املاک است ؛ باید قبل از خرید و فروش اموال اتحادیه ها از اوقاف استعلام بگیرند.
ایزدپناه با اشاره به اختلافاتی که در زمینه پیش فروش مسکن به وجود می آید ، افزود: در قراردادهایی که مسکن به صورت کامل تحویل داده می شود باید نوع شیرآلات کابینت و کلیه تجهیزات به صورت دقیق در قولنامه ذکر شود.

انتهای پیام/طغیانی