صدای برخوار ؛ امام جمعه محترم حبیب آباد توصیه هایی را به نقل از پیامبر خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) در مورد مقابله با ویروس کرونا منتشر کردند

به گزارش صدای برخوار ؛ به نقل از معاونت فرهنگی ستاد نماز جمعه حبیب آباد ؛ امام جمعه محترم حبیب آباد توصیه هایی را به نقل از پیامبر خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) در مورد مقابله با ویروس کرونا منتشر کردند

از توصیه های پیامبر خدا(ص) و ائمه اطهار(ع):
۱. در مورد نحوه‌ی تعامل نزدیکان و کسانی که با بیمارانِ امراض مُسری در ارتباط نزدیک هستند، پیامبر خدا
(ص)، سفارش فرموده که: فاصله‌ی لازم را با آنان رعایت نمائید. ( “… الا ان یکون بینه و بینه قدر ذراع…” بحار/۷۵/ص‌۱۴). و از هرگونه رفتار و گفتاری که باعث رنجش خاطر این بیماران می‌شود، پرهیز کنید. ” لاتُدیموا النظر الی اهل البلاء فان ذلک یحزنهم” پیوسته به بیماران واگیر نگاه نکنید، زیرا این کار، آنها را غمگین و ناراحت می‌کند. (بحار/۷۵/ص‌۱۵)

۲. در مورد نحوه‌ی برخورد دیگران با مبتلایان به بیماری‌های واگیردار از پیامبر خدا(ص) نقل شده: ” لاتدخلوا علیهم، و اذا مررتم بهم فاسرعوا المشیَ لایُصیبکم ما اصابَهم” (بحار/۶۲/ص‌۲۱۳) یعنی بر آنها وارد نشوید، و هرگاه با آنها برخورد کردید، سریع عبور کنید تا بیماری آنها به شما سرایت نکند.
۳. در مورد ارزش خدمت به خلق خدا به ویژه اگر گرفتاری داشته و نیازمند کمک باشند، پیامبر خدا (ص) فرمود: ” اِن احبّ الناس الی الله انفعهُم للناس” (کافی/۲/ص‌۱۶۴) و فی روایه اخری: ” و اَدخل علی اهل بیتِِ سروراً ” ( مرآه الکمال/۲/ص‌۳۲۸ ) یعنی: محبوبترین_مردم در نزد خداوند، کسانی هستند که به مردم، نفع می‌رسانند و خانواده‌ای را خوشحال می‌کنند. و امام صادق(ع) فرمود: ” کمک کردن به یک مومن نیازمند، از یک ماه روزه‌ی مستحبی و اعتکاف در مسجدالحرام، برتر است.” ( بحار/۷۵/ص۲۰ )
سزاوار است _ در این شرایط _ کسانی که می‌توانند به نیازمندان کمک نمایند یا _ با رعایت مسایل بهداشتی _ به بیماران و مبتلایان کرونایی خدمتی کنند، خود را از این فیوضات محروم ننمایند. همچنین شایسته است، با وجود وسایل ارتباط جمعی امروزه، از طریق تلفن یا فضای مجازی، از این بیماران و خانواده‌های آنان دلجویی نمائیم.

از همه کسانی که در این ایام امتحان الهی، حماسه‌ی ایثار و جوانمردی و مواسات و همیاری به هموطنان خود را به نمایش گذارده و برای کشور افتخار آفریدند _ اعمّ از جامعه‌ی پزشکان و پرستاران و تمام عوامل بهداشتی و درمانی، وزیر محترم بهداشت و درمان و همکارانشان، تمام گروه‌های جهادی: طلاب حوزه‌های علمیه، بسیجیان، نیروهای نظامی و انتظامی و اطلاعاتی، رسانه‌ی ملی، و تمام افراد خیّر و با همّت و مروّت که به یاری هموطنان خود شتافتند _ تشکر و سپاسگذاری می‌نمائیم و به آنان خدا قوت می‌گوییم و سلامتی و عافیت تمام این عزیزان، و رفع کامل این بلای عام و فراگیر را از درگاه پروردگار منّان مسالت می‌نمائیم.

/انتهای پیام/