صدای برخوار ؛ رئیس دامپزشکی برخوار: از شروع این طرح تا کنون بیش از ۷۰ درصد جمعیت دام سنگین این شهرستان به صورت رایگان بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند

صدای برخوار ؛ رئیس دامپزشکی برخوار: از شروع این طرح تا کنون بیش از ۷۰ درصد جمعیت دام سنگین این شهرستان به صورت رایگان بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند

به گزارش صدای برخوار ؛ به نقل از  روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار، دکتر مجید فلسفی منش از آغاز اجرای مرحله دوم طرح رایگان واکسیناسیون تب برفکی در دام های سنگین این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: مرحله نخست این طرح خرداد ماه سال جاری اجرا شد.
وی با بیان اینکه مرحله دوم طرح واکسیناسیون رایگان تب برفکی از ابتدای مهر ماه و به مدت ۴۵ روز کاری آغاز شده است، عنوان کرد: با احتساب آمار مرحله نخست، تاکنون ۲۷ هزار و ۳۰۰ رأس دام سنگین (گاو و گوساله)در سطح شهرستان برخوار تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.
رییس شبکه دامپزشکی برخوار افزود: این طرح که با اطلاع رسانی از طریق ارسال پیام کوتاه و تماس تلفنی با دامداران و با استفاده از توان بخش دولتی و خصوصی در حال انجام است، بیشتر دامداری های صنعتی و روستائی شهرستان برخوار را تحت پوشش قرار می دهد.
فلسفی منش یادآور شد: مرحله اول واکسیناسیون تب برفکی در دام های سنگین در سال جاری نیز از ابتدای خرداد ماه ۹۸ در سطح شهرستان برخوار آغاز و تا پایان همان ماه به پایان رسید.
رئیس شبکه دامپزشکی برخوار بر لزوم همکاری دامداران تأکید کرد و گفت: دامداران صنعتی و روستایی در صورت مشاهده هرگونه مشکل و بیماری، اطلاع‌رسانی کنند تا بررسی‌های لازم، ارسال نمونه و سایر اقدامات ضروری صورت گیرد.
وی توجه کافی موارد امنیت زیستی و اصول اولیه بهداشتی درزمینه ی کنترل بیماری‌های دامی توسط دامداران را ضروری دانست و بر لزوم رعایت آن و نیز همکاری برای واکسیناسیون که می‌تواند مانع بروز احتمالی بیماری‌ها و کاهش خسارت اقتصادی دامداران شود، تأکید کرد.

/انتهای پیام/