صدای برخوار؛ امام جمعه محترم حبیب آباد در مراسم شب گذشته گفت: پیامبر خدا (ص) در جریان غدیر، اطاعت از امیرالمومنین (ع) و ائمه تا حضرت مهدی (عج) را بر همه تا روز قیامت واجب فرمود.

صدای برخوار؛ امام جمعه  محترم حبیب آباد در مراسم شب گذشته گفت: پیامبر خدا (ص) در جریان غدیر، اطاعت از امیرالمومنین (ع) و ائمه تا حضرت مهدی (عج) را بر همه  تا روز قیامت  واجب فرمود.

به گزارش صدای برخوار  مراسم کاروان غدیر و خطبه خوانی پیامبر (ص) به صورت نمایش آئینی در حبیب آباد برگزار گردید.
این مراسم _ که با حضور ذاکرین و مادحین آل الله و مردم و مسئولین مومن و ولایتمدار برگزار گردید _ با اقامه نماز مغرب و عشا به امامت امام جمعه محترم حبیب آباد، در مصلای جمعه این شهر آغاز و پس از آن، با حرکت کاروان غدیر از مصلی به سوی پارک آزادگان و با مدیحه سرایی مداحان محترم در طول مسیر، ادامه یافت.
سپس در جوار مقبره ی شهدای گمنام حبیب آباد، مراسم خطبه خوانی پیامبر خدا (ص) در غدیر به صورت نمایش های آئینی و شبیه خوانی برگزار گردید.
این مراسم با تلاوت آیات قرآن و سخنرانی امام جمعه محترم حبیب آباد در موضوع جریان غدیر و اهمیت ولایت و تبعیت از امام و ولی _ آغاز، و پس از آن سرود عید غدیر، توسط نوجوانان اجرا گردیده.
سپس آئین تشبیه خطبه خوانی پیامبر اکرم(ص) در غدیر، و معرفی حضرت امیرالمومنین، علی بن ابیطالب (ع) به عنوان امام و رهبر جامعه اسلامی و در نهایت بیعت با آن حضرت (ع) توسط شبیه خوانان حبیب آبادو شهرستان برخوار به مرحله اجرا در آمد.

نکاتی از سخنان امام جمعه محترم

_ پیامبر خدا (ص) در جریان غدیر، اطاعت از امیرالمومنین (ع) و ائمه تا حضرت مهدی (عج) را بر همه  تا روز قیامت  واجب فرمود.
_ اکمال دین، به امامت امام معصوم (ع) است./ ولایت علی (ع) بود که اسلام را حفظ کرد، اگر ولایت علی (ع) نبود، امروز از اسلام و قرآن خبری نبود و نه تنها شیعه ای وجود نداشت بلکه اهل سنتی هم وجود نداشت، امروز اهل سنت هم بر سر سفره ی امیرالمومنین علی بن ابیطالب (ع) نشسته اند.
_ آن چه جامعه را به سامان می رساند، ولایت است. امروز اگر مردم ما معنای ولایت و تبعیت از امام را بدانند و درست از امام و ولی تبعیت کنند، مشکلات جامعه حل خواهد شد.
_ ولایت فقهای جامع الشرائط، در زمان غیبت، در راستای ولایت امام زمان (عج) است. اگر کسی بگوید:« من ولایت امام زمان (عج) را قبول دارم نه ولایت فقیه را » او نه معنای ولایت را درست فهمیده و نه از امام زمان (ع) تبعیت کرده است.

/انتهای پیام/