شمال اصفهان؛حاجی در شبکه تلویزیونی افق: گزارش دیوان محاسبات از حقوق های نجومی اهانت به مردم بودنماینده مردم شریف شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه ۱۶آذر۹۵ در برنامه زنده “عصرانه” شبکه افق شرکت کرد.آقای حاجی با شبیه دانستن فاجعه قطار تبریز به مشهد و تبدیل وضعیت […]

شمال اصفهان؛حاجی در شبکه تلویزیونی افق: گزارش دیوان محاسبات از حقوق های نجومی اهانت به مردم بود
نماینده مردم شریف شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه ۱۶آذر۹۵ در برنامه زنده “عصرانه” شبکه افق شرکت کرد.
آقای حاجی با شبیه دانستن فاجعه قطار تبریز به مشهد و تبدیل وضعیت قطار از حالت خودکار به حالت دستی با موضوع حقوق های نجومی، به دستور العملی که توسط وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به امضاء رسیده بود اشاره کرد و گفت: با این دستور العمل سامانه برداشت ها و پرداخت حقوق از حالت خودکار به حالت دستی تبدیل شد و باعث شد مدیران بر خلاف ماده ۷۶ قانون خدمات کشوری که سقف حقوق ثابت و فوق العاده های مستمر را بیش از ۷ برابر حداقل آن ندانسته، عمل کنند.
عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور به بخشنامه افزایش ۳۴ درصدی حقوق برخی از مدیران که توسط معاون اول رئیس جمهور صادر شده بود، اشاره نمود و افزود: با توجه به این بخشنامه و حذف سامانه پرداخت حقوق، مدیرانی در دستگاه های مختلف از فرصت استفاده کرده و با ایجاد هرج و مرج برداشت های نا عادلانه ای داشتند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس دهم وظیفه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را دفاع از حقوق ملت ایران دانست و ادامه داد: اگر بنده و دیگر همکارانم در این موضوع ورود نکنیم، شفاف سازی انجام ندهیم و از حق مردم دفاع نکنیم، به وظیفه خود عمل نکرده ایم و روز قیامت باید پاسخگوی تک تک مردمی باشیم که ما را انتخاب کردند. لذا در صدد بر آمدیم تا آنچه اتفاق افتاده و واقعیت دارد همانند اتاق شیشه ای، شفاف برای مردم بیان کنیم.
حسینعلی حاجی ضمن تأکید بر اینکه طرح هایی که در این خصوص به صحن علنی مجلس آمده است ناکام مانده، به طرح شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی‌های مازاد اشاره و اظهار داشت: با توجه به اهمین موضوع هیأت رئیسه می بایست کمیسیون مشترک تشکیل می داد و طرح را مورد بررسی قرار می دادند که متأسفانه با اشتباهی که توسط رئیس انجام شد و تا کنون سابقه نداشته است این طرح به کمیسیون اصل ۹۰ ارجاع شد. اشکال نیز از اینجا شروع شد و در طرحی که به صحن علنی آمده بود حقوق ۲۰ میلیون تومانی را تأیید کرده بودند که در نوع خود یک فاجعه بود.
نماینده قوه مقننه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان اصفهان یکی از علل حجیم شدن بودجه جاری کشور را صدور این گونه بخشنامه ها دانست و خاطر نشان ساخت: متأسفانه با این اتفاقاتی که رخ داده بودجه جاری کشور بسیار حجیم شده است. در لایحه بودجه سال ۹۶ که توسط رئیس جمهور به مجلس ارائه شد سهم در آمد مالیاتی ۱۱۳ هزار میلیارد تومان است و مردم باید مالیات بدهند و نفت و اموال دولتی به فروش برسد تا دولت بتواند حقوق و دستمزد پرداخت کند.
وی سهم مردم از در آمدهای کشور را اعتبارات عمرانی که برای ساخت مدرسه، راه، ریل و غیره هزینه می شود، عنوان و افزود: اتفاقی که در زمینه حقوق های نجومی رخ داد است هنوز برای مردم به صورت کامل شفاف نشده است و دغدغه مردم بازگرداندن آن دو میلیارد تومانی!! که هنوز به خزانه برنگشته نیست.
نماینده مردم شریف شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی انتظار نمایندگان از دیوان محاسبات به عنوان بازوی تفحصی مجلس را ریشه یابی و برنامه ریزی برای جلوگیری از اتفاقات این چنینی در آینده بیان کرد و گفت: از دولت که خود خطا کار بوده است چنین توقعی نیست ولی از دیوان محاسبات مجلس انتظار می رفت با قاطعیت انجام وظیفه کند.
آقای حاجی در این برنامه به مقایسه فیش های حقوقی برخی از کارگران بازنشسته که با ۳۰ سال کار ماهیانه ۳۵۰ هزار تومان و یا ۴۰۰ هزار تومان در سال ۹۳ و ۹۴ دریافت می کردند با فیش حقوقی فردی که در یک دستگاه مدیر هم نبوده و در سال ۹۲ با ۹ میلیون ۶۰۰ هزار تومان بازنشسته شده است، پرداخت و با دفاع از مدیران ارزشی کشور به ملاقات مردمی خود دفتر شهر دولت آباد اشاره کرد و افزود: یکی از مدیران به بنده مراجعه کرد و درحالیکه از حقوق خودراضی بوده از افزایش ناگهانی ۵ میلیون تومانی حقوق خود خبرداد.
وی گزارش دولت و دیوان محاسبات در خصوص بازگرداندن دریافت های نا عادلانه را اهانت به مردم دانست و گفت: مردم آگاهی بسیار بالایی دارند و به این انقلاب و نظام اسلامی علاقه دارند و اگر مدیری در دستگاهی از کشور خطایی انجام بدهد پای همه نظام نخواهند گذاشت.