این طرح ها برای محرومیت زدایی در بخش های مختلف در کشور است و برای اجرای آنها بیش از ۸۴ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

به گزارش صدای برخوار؛مدرسه برکت روستای محسن آباد در زمینی با سه هزار و ۷۰ مترمساحت و ۸۲۱ مترمربع زیربنا در دو طبقه با هزینه ای افزون ۱۰ میلیارد ریال بامشارکت ۷۰درصدی بنیاد برکت و۳۰درصدی اداره کل نوسازی مدارس اصفهان احداث شد.
مدرسه برکت محسن آباد دارای ۶ کلاس، سالن اجتماعات، اتاق اداری، آزمایشگاه، کتابخانه و دوهزار و۶۷۰متر مربع محوطه سازی و۱۷۰متر دیوار کشی است و در مدت یک سال احداث شد.
در ادامه مدرسه برکت در شهر حبیب آباد در زمینی حدود سه هزار متر مربع کلنگ زنی شد .
این مدرسه در ۶ کلاس در دوطبقه برای مهر سال ۱۳۹۷ با هزینه ای افزون بر ۱۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد .
مدیرعامل بنیاد برکت در آیین افتتاح این مدرسه در مصاحبه ای گفت: در کشور بیش از ۲۵ هزار و ۵۰۰ طرح در بخش های مختلف اقتصادی، مدرسه سازی، مراکز فرهنگی و مذهبی و سلامت اجرا شده که ۶۰ درصد از این طرح ها تمام شده و به بهره برداری رسیده و ۴۰ درصد دیگر در حال تکمیل است.
دکترعارف نوروزی افزود: این طرح ها برای محرومیت زدایی در بخش های مختلف در کشور است و برای اجرای آنها بیش از ۸۴ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی گفت: بنیاد برکت تا به امروز قرارداد ساخت یک هزار ۳۵۷ مدرسه را با ۸ هزار کلاس درس و ظرفیت پذیرش ۱۷۷ هزار دانش‌آموز، با اعتباری بالغ بر ۷ هزار میلیارد ریال، با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور منعقد کرده است و هزارمین مدرسه برکت کشور آذر ماه امسال در کشور به بهره برداری رسید.
وی افزود: ‌بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، قصد دارد یک هزار مدرسه‌ی دیگر را در روستاها و مناطق کم‌تر توسعه‌یافته‌‌ی کشور احداث کند.
مدیرعامل بنیاد برکت گفت:‌ در استان اصفهان ۹ طرح اقتصادی با بیش از ۹۶۰ میلیارد ریال ریال با اشتغالزایی بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر اجرا کرده شده ،‌۲۵ مدرسه با ظرفیت ۱۳۰ کلاس افتتاح و تحویل شده و ۳۵ مدرسه دیگر در دست ساخت است و بیش از ۵۰۰ میلیارد حجم سرمایه گذاری در مدارس استان اصفهان است .
وی از اجرای ۲۱ طرح عمرانی در نقاط مختلف اصفهان با بیش از ۱۵ میلیارد ریال و ‌ساخت ۵۶۵ واحد مسکونی برای محرومین خبر داد و افزود: تاکنون بیش از ۸۷ روستا ی محروم اصفهان تحت خدمات بیمه ای بیناد برکت هستند و ۵۵۰ یتیم تحت پوشش هستند .‌

/انتهای پیام/