مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در آیین تجلیل از هنرمندان شهرستان برخوار از معافیت مالیاتی تهیه‌کنندگان مواد اولیه صنایع‌دستی در پهنه استان اصفهان خبر دا

به گزارش صدای برخوار ؛ ظهر امروز ۲۳ خردادماه و هم‌زمان با پاسداشت هفته صنایع‌دستی، آیین تجلیل از هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شهرستان برخوار با حضورامیر کرم‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، فرماندار و مسئولان شهرستان و همچنین با حضور نمایندگان بیش از ۲ هزار نفر از هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان در تالار شهرداری شهر تاریخی دولت‌آباد برگزار شد.

در این نشست‌امیر کرم‌زاده ضمن تبریک فرارسیدن هفته پاسداشت هفته صنایع‌دستی و تشکر از حضور مسئولان عالی شهرستان در این نشست با ایراد سخنانی گفت: این هفته مختص هنرمندان صنایع‌دستی است و آن‌ها هستند که باید سخن بگویند و ما باید فقط مستمع مسائل و مشکلات‌شان باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان افزود: طی ایام فعالیت دولت سیزدهم و با حمایت‌های رئیس‌جمهور شهید و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مجوز بیمه ۱۰ هزار نفر هنرمند صادر شد که ده درصد آن متعلق به استان اصفهان است.

کرم‌زاده تصریح کرد: با حمایت دولت، زین پس تمامی شرکت‌های تهیه‌کننده مواد اولیه برای تولیدکنندگان صنایع‌دستی از پرداخت ۱۰ درصد مالیات ارزش‌افزوده معاف هستند که این خود نقش مهمی در رونق صنایع‌دستی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان همچنین بیان کرد: لغو پیمان برون‌سپاری ارزی برای صادرکنندگان صنایع‌دستی و همچنین معافیت صادرکنندگان صنایع‌دستی از لزوم درج معاملات خود در سامانه‌های ارزی ازجمله دستاوردهای دولت سیزدهم بود.

او ادامه داد: باید تلاش کنیم تا در حوزه صنایع‌دستی، تولیدکننده فقط دغدغه تولید داشته باشد و نگران فروش نباشد، لذا تلاش می‌کنیم تا شرایطی را فراهم‌آوریم تا فعالان صنایع‌دستی شرایط بهتری در زندگانی هنری خود تجربه کنند.

در ادامه این آیین، از هنرمندان و صادرکنندگان نمونه صنایع‌دستی شهرستان برخوار که در ۳۵ رشته فعالیت می‌کنند با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و مسئولان شهرستان تجلیل به عمل آمد.

/انتهای پیام/