به گزارش شمال اصفهان؛ششمین جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی برخوار با بررسی دیدگاه خبرگان صنایع دستی و گردشگری برخوار برگزار شد .معاون فرمانداری برخوار گفت:‌ هنرمندان شهرستان برخوار در ۳۵ رشته صنایع دستی فعال هستند و بعد از شهر اصفهان با دوهزار اشتغالزایی بیشترین هنرمند و شاغل در صنایع دستی را دارد .محمود سلطانی افزود: ‌برای […]

به گزارش شمال اصفهان؛ششمین جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی برخوار با بررسی دیدگاه خبرگان صنایع دستی و گردشگری برخوار برگزار شد .
معاون فرمانداری برخوار گفت:‌ هنرمندان شهرستان برخوار در ۳۵ رشته صنایع دستی فعال هستند و بعد از شهر اصفهان با دوهزار اشتغالزایی بیشترین هنرمند و شاغل در صنایع دستی را دارد .
محمود سلطانی افزود: ‌برای افزایش تولید و معرفی آثار تولید شده در شهرستان باید شرکت های تعاونی صنایع دستی در رشته های مختلف راه اندازی شود .
وی گره چینی را از هنر های شهرستان برخوار نام برد و گفت: ‌این شغل در لیست مشاغل هنری و حمایتی دولت نیست و نیاز است از شاغلان در این هنر برای پرداخت بیمه و پرداخت تسهیلات حمایت شود .
در این جلسه هنرمندان صنایع دستی شهرستان برخوار کمبود سهمیه بیمه تامین اجتماعی در برخی از رشته های هنری و واردات صنایع دستی و کالاهای خارجی را مهمترین مشکل خود نام بردند و خواستار راه اندازی نمایشگاه دائمی صنایع دستی در شهرستان برخوار شدند .

وجود کالاهای خارجی بزرگترین مشکل برای هنرمندان صنایع دستی