به گزارش شمال اصفهان؛به نقل از خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر دولت‌آباد، محمود معینی در حاشیه بازدید از طرح‌های ستاد نوروزی شهرداری دولت‌آباد در جمع خبرنگاران با تبریک فرا ر رسیدن سال جدید که از سوی مقام معظم رهبری به‌ عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامگذاری شده است، […]

به گزارش شمال اصفهان؛به نقل از خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر دولت‌آباد، محمود معینی در حاشیه بازدید از طرح‌های ستاد نوروزی شهرداری دولت‌آباد در جمع خبرنگاران با تبریک فرا ر رسیدن سال جدید که از سوی مقام معظم رهبری به‌ عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامگذاری شده است، اظهار کرد: مجموعه حریم شهر دولت‌آباد در حدود ۳ هزار و ۳۰۰ هکتار بوده و محدوده شهر حدود ۹۰۰ هکتار است.
وی افزود: اگر این ارقام با جمعیت شهر که بر اساس آخرین سرشماری در حدود ۳۵ هزار نفر است مقایسه شود، نشان می‌دهد که شهر برای این مقدار جمعیت وسعت بزرگی دارد و در حقیقت تراکم جمعیت در دولت‌آباد پایین بوده و همین دلیل موجب افزایش هزینه‌های شهر و شهرداری شده است.
عضو شورای اسلامی شهر دولت‌آباد تصریح کرد: از سویی دیگر شهرداری دولت‌آباد به جمعیت‌هایی نیز سرویس می‌دهد که در آمار جمعیت شهر ثبت نیستند، به عبارتی حدود ۲۰ هزار افغانستانی در شهر دولت‌آباد سکونت دارند که شبیه سایر شهروندان از خدمات شهری استفاده می‌کنند، ولی در سرانه جمعیتی محسوب نمی‌شوند.
معینی ادامه داد: از طرف دیگر منطقه صنعتی دولت‌آباد با مساحت یک‌هزار و ۷۰۰ هکتار در حریم شهر دولت‌آباد قرار دارد که حدود دو هزار کارگاه کوچک و بزرگ را در خود جای‌ داده است و حدود ۲۳ هزار نفر در این منطقه مشغول به کار هستند و ارائه سرویس نیز به این قشر هزینه‌هایی را برای شهرداری در بردارد که در آمار جمعیتی دولت‌آباد لحاظ نشده‌اند.
وی گفت: یکی از برنامه‌هایی که شورای شهر بر روی آن متمرکز شده برندسازی است و قصد داریم رونق اقتصادی شهر دولت‌آباد را از توجه به منطقه صنعتی صرف مشاغل دیگر مانند صنایع‌دستی و کشاورزی انتقال دهیم.
این مسئول افزود: مساحت منطقه صنعتی دولت‌آباد که ساخت آن در ۱۳۵۸ با ۱۰۰ هکتار آغاز شد امروز از مرز یک‌هزار و ۷۰۰ هکتار گذشته که این مسئله نه‌ تنها برای دولت‌آباد بلکه برای شهر اصفهان نیز خطرناک است، زیرا این منطقه صنعتی بدون هیچ فاصله استانداردی به کلان‌شهر اصفهان متصل بوده و به‌ عنوان منبع آلایندگی بزرگی در شهر دولت‌آباد و در کنار شهر اصفهان تلقی می‌شود.
معینی تأکید کرد: سعی داریم جنبه اقتصادی شهر را به سمت مشاغلی حرکت دهیم که غیرآلاینده بوده و همچنین برای حفظ و حراست از محیط‌ زیست دارای اهمیت باشد.
وی با بیان اینکه بودجه امسال شهرداری دولت‌آباد ۱۵ میلیارد تومان بوده که به تصویب شورای شهر دولت‌آباد نیز رسیده است، ادامه داد: در زمینه حمل‌ و نقل عمومی در شهرستان برخوار سازمان حمل‌ و نقل وجود دارد که به تمام هفت شهر شهرستان برخوار سرویس ارائه می‌دهد.
این مسئول اظهار کرد: حرکت از مرکز شهر دولت‌آباد به سمت اصفهان عمدتاً به‌ وسیله ۵۵ دستگاه اتوبوس انجام می‌شود و تاکنون مشکل خاصی در زمینه حمل‌ و نقل عمومی در شهر دولت‌آباد وجود نداشته است.
معینی یکی از عمده مشکلات را تردد بیش‌ از حد خودروهای سنگین در بلوار ورودی شهر دولت‌آباد به دلیل وجود منطقه صنعتی عنوان کرد و افزود: احداث پارکینگ خودروهای سنگین از نیازهای شهر و مورد مطالبه شهروندان است که در تلاش هستیم این امر را محقق کنیم.
وی سرانه فضای سبز در شهر دولت‌آباد را حدود ۶٫۵ متر عنوان کرد و یادآور شد: در حال احداث پارکی با وسعت ۱۲۰ هزار مترمربع هستیم که آخرین مراحل کاشت در آن در حال انجام است.
این مسئول ادامه داد: تنها راه‌حل به‌ منظور برون‌رفت از مسئله آلایندگی و ممانعت از توسعه‌ آینده این منطقه صنعتی این است که کمربند سبزی در اطراف این منطقه صنعتی احداث شود لذا در همین راستا طرح مطالعاتی استفاده از پساب تصفیه‌خانه شمال اصفهان تهیه و قرارداد آن با شرکت آب و فاضلاب منعقد شده است.
معینی با اشاره به برخی از پروژه‌هایی که در سال گذشته در شهر دولت‌آباد صورت گرفته و یا در حال انجام است، تصریح کرد: احداث پارک با وسعت ۱۲۰ هزار مترمربع، مجموعه فرهنگی با زیربنایی حدود هفت هزار مترمربع، ایجاد کتابخانه در دو طبقه، احداث دفتر امام‌ جمعه، آزادسازی و ساخت چند خیابان و … از جمله این فعالیت‌ها بوده‌ است.
وی همچنین بنای فعالیت‌های شورا و شهرداری دولت‌آباد را بر اساس شعار امسال مقام معظم رهبری «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» عنوان کرد و گفت: همه اعضای شورای اسلامی شهر دولت‌آباد تمام تلاش و همت خود را به کار بسته‌اند که زمینه‌ طرح‌های اقتصاد مقاومتی را در شهر دولت‌آباد فعال کنند.