صدای برخوار ؛ رییس شبکه دامپزشکی برخوار با بیان اینکه خدمات رایگان دامپزشکی به دامداران صنعتی و سنتیشهرستان ارایه می شود گفت: در این راستا از ابتدای خرداد ماه تاکنونبیش از ۲۰ هزار راس دام سنگین(گاو و گوساله) نیز علیه بیماری لمپی اسکین (بیماری حاد پوستی) در این شهرستان واکسینه شده است.

صدای برخوار ؛ رییس شبکه دامپزشکی برخوار با بیان اینکه خدمات رایگان دامپزشکی به دامداران صنعتی و سنتی شهرستان ارایه می شود گفت: در این راستا از ابتدای خرداد ماه تاکنونبیش از ۲۰ هزار راس دام سنگین(گاو و گوساله) نیز علیه بیماری لمپی اسکین (بیماری حاد پوستی) در این شهرستان واکسینه شده است.
به گزارش صدای برخوار ؛ به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار، دکتر مجید فلسفی منش افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده همزمان با سمپاشی سطح جایگاههای دامداری در شهرستان، گروه های عملیاتی واکسیناسیون نیز خدمات رایگان به جامعه دامداران در سطح شهرستان ارایه می دهند.


وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در حوزه دامپزشکی در۲ عرصه اقتصادی و بهداشتی نقش ارزنده‌ای در ارتقا سطح سلامت و بهداشت جامعه و همچنین نیل به اهداف رونق تولید دارد.
رییس شبکه دامپزشکی برخوار ادامه داد: ۲۰ هزار ۱۲۰ راس دام سنگین در این طرح بر علیه بیماری لمپی اسکین واکسینه شدند که به منظور پیشگیری از کاهش خسارات و ضایعات دامی ناشی از ابتلا به این بیماریهای دامی، شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار با برنامه ریزی منسجم و با استفاده از توان بخش دولتی و خصوصی این طرح را در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه با پیگیری و هماهنگی های صورت گرفته تا کنون واکسن مورد نیاز شهرستان تامین شده است اظهار داشت: هزینه واکسن و واکسیناسیون از اعتبارات دامپزشکی تامین شده و به صورت رایگان تزریق خواهد شد و هزینه ای از دامداران دریافت نمی شود.

رییس شبکه دامپزشکی برخوار واکسیناسیون را یک ابزار موازی با سایر ابزارهای کنترلی دانست و گفت: دامداران باید علاوه بر واکسیناسیون دام ها، شرایط بهداشتی و قرنطینه ای را نیز رعایت کنند.

فلسفی منش ارتقا سطح بهداشتی جامعه را یکی از مهمترین شاخصهای دامپزشکی دانست و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون نیز بیش از ۱۴۰ هزار و ۷۳۷ نوبت سردام علیه انواع بیماریهای واگیردامی و قابل انتقال بین حیوان و انسان در شهرستان برخوار مایه کوبی شده اند که این بیماریها شامل آبله، شاربن، تب برفکی، آنتروتوکسمی، بروسلوز(تب مالت)، قانقرایا، آگالاکسی، هاری و PPR است.

/انتهای پیام/