صدای برخوار-رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان برخوار گفت:به مناسبت هفته منابع طبیعی نهال رایگان در برخوار توزیع می شود و شهروندان برای دریافت نهال رایگان به اداره منابع طبیعی شهرستان مراجعه کنند.

به گزاش صدای برخوار،سهیل سهیلی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه امسال در هفته منابع طبیعی ۶ هزار و ۵۰۰ نهال رایگان دربرخوار توزیع می شود ، افزود: نهال‌های قابل توزیع از گونه‌های کاج تهران،سرو خمره ای ،زبان گنجشک،ارغوان،اقاقیا،زیتون تلخ،سنجد و توت است.

وی با اشاره به اهمیت مراتع اظهار داشت:مراتع بستری برای زیست و زندگی منابع پایه تولید در سایر بخش های اقتصادی،ذخیرگاه ژنتیک گیاهی و جانوری،تولید علوفه قابل برداشت جهت چرای دام است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان برخوار تصریح کرد: تولید محصولات فرعی اعم از صنعتی ،خوراکی و داروئی ،اشتغال به حرفه جانبی ،تولید اکسیژن ،مناطق تفرجگاهی و سایر موارد دیگر ارزش کارکرد مراتع را نشان می دهد.

سهیلی در ادامه بیان کرد:تولید کل علوفه مراتع شهرستان برخوار ۱۰۹ هزار و ۹۲۷ هکتار در فصل چرا دام می باشد که ارزش ریالی آن معادل ۴۳/۱۰ میلیارد ریال است.

وی خاطرنشان کرد:میزان گوشت تولید شده ناشی از تعلیف سالانه مراتع شهرستان برخوار ۵۷ هزار و ۱۶۲ کیلوگرم است که با احتساب قیمت هر کیلو گرم گوشت ۸۰۰ هزار ریال،ارزش کل گوشت شده در مراتع ۷۳/۴۵ میلیارد ریال می باشد.

انتهای پیام/طغیانی