صدای برخوار-رئیس شبکه بهداشت و درمان برخوار گفت: با وجود اینکه نیروهای شبکه بهداشت با بیماران مبتلا به کرونا ارتباط مستقیمی دارند تا کنون مورد مثبت ابتلا به کرونا در بین نیروهای شبکه بهداشت و در مان نداشته ایم .

به گزارش صدای برخوار،شهرام حاجیان در اولین جلسه شورای اداری امسال که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد ،افزود: بالغ بر ۲۸۰ نفر در شبکه بهداشت و درمان برخوار فعالیت می کنند ؛نیروهای شبکه بهداشت با بیماران مبتلا به کرونا ارتباط مستقیمی دارند اما باتوجه به اینکه پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند تا کنون به این بیماری مبتلا نشدند.

وی اظهار داشت:رعایت پروتکل بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی ،استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده به عنوان مهم‌ترین راهکار پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا مطرح است و اگر پروتکل های بهداشتی در شهرستان رعایت شود وضعیت سفید خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان برخوار بیان کرد:استفاده از ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده در مکان های شلوغ باید فرهنگ سازی شود ؛ درصورتی که افراد از دستکش استفاده نمی کنند بایستی از تماس دست با چشم و بینی خودداری کنند و مرتب دست های خود را شست وشو دهند.

حاجیان با بیان اینکه ویروس کرونا از بین نمی رود ادامه داد: متوسط سن فوت در کشور ۶۰ سال و در شهرستان برخوار ۷۴ سال است.این ویروس برای افراد سالم جامعه مشکلی ایجاد نمیکند بلکه منجر به فوت افراد مسن و افرادی که بیماری زمینه ای دارند می شود .

وی با اشاره به اینکه وضعیت شهرستان برخوار قرمز است ،تصریح کرد:وضعیت قرمز شهرستان باعث تعطیلی مساجد و اماکن مذهبی شده است اما اگر تمام پروتکل ها را رعایت کنیم وضعیت شهرستان سفید خواهد شد.

انتهای پیام/طغیانی