صدای برخوار-یکی از هنرها و صنایع دستی که دراصفهان و همچنین دولت آباد نیزتولید میشود ظروف و آثار میناکاری است که در این رابطه بایکی از هنرمندان به گفت و گو پرداختیم.

خانم طاهری از هنرمندان این عرصه در گفت و گو با خبرنگار صدای برخوارگفت: هنرجویان پس از آموزش این هنر در دوره یک ماهه میتوانند برای خود کسب درآمد کنند اما اگر بخواهند این هنر رابه صورت کامل فرابگیرند باید حداقل یک سال آموزش ببینند.

وی با اشاره به ظرافت این هنر افزود:هنرجویان این رشته بیشتر بانوان هستند و از سال گذشته تاکنون نزدیک به ۳۰ نفر از بانوان دولت آباد برای آموزش این هنر مراجعه کردندو هم اکنون با سفارش کاری که به آن ها داده می شود توانستند برای خود  درآمد کسب کنند.

خانم طاهری با اشاره به اینکه این هنرباعث ایجاد اشتغال برای بانوان در منزل و اوقات فراغت آن ها می شود؛ گفت: از مسئولان خواستارم تا فضای لازم جهت معرفی هرچه بیشتر این هنر را، با برپایی این چنین نمایشگاه هایی ایجاد کرده و پیش از حضور فعالان حوزه هنرهای دستی در نمایشگاه ها تبلیغات لازم را در مورد رشته هایی ، ناشناخته اند، انجام دهند.

این هنرمند مینا کار با اشاره به استقبال مردم دولت آباد از ظروف مینا کاری تصریح کرد: استقبال از آثار و ظروف مینا کاری شده متوسط است؛ زیرا قیمت‌ها بسیار بالاست؛همچنین بیشتر مردم برای تهیه این ظروف به میدان امام مراجعه می کنند و هیچ اطلاعی ندارند این ظروف در دولت آباد نیز تولید می شود و می توانند این ظروف را در شهر خود با قیمت مناسب تری تهیه کنند.

وی اظهار داشت: یکی از مشکلات عمده این است که برخی از افراد هستند که طرح‌های چاپی گل و مرغ و اسلیمی که در بازار بسیار موجود است را روی ظروف مینا چسبانده و اطراف این طرح چاپی را با دست طراحی کرده و در بازار با همان قیمت کار تمام دست به فروش می‌رسانند و متاسفانه مردم هم از این کار بی اطلاع هستند و هیچ اطلاع رسانی در این زمینه نشده است.

طاهری در ادامه بیان کرد:بازار فروش آثار صنایع دستی، امسال ضعیف‌تر از سال‌های گذشته بوده و به عینه مشاهده می‌کنیم که عملا قدرت مردم برای خرید صنایع دستی کاهش یافته است و آثاری که قیمت بیشتری دارند، کمتر خریداری می‌شوند.

انتهای پیام/