صدای برخوار-رئیس بهزیستی شهرستان برخوار گفت:یکی از دغدغه های اصلی معتادان پس از بهبود یافتن اشتغال است که در این راستا سازمان بهزیستی ۲۰ میلیون تومان وام خود اشتغالی به آن ها پرداخت می کند.

رویا شجاعی در گفت و گو با خبرنگار صدای برخوار افزود: اداره بهزیستی همچنین بر اساس قوانین مدون و پروتکل بهزیستی کل کشور، بخشی از هزینه های درمان معتادینی که به هر دلیل توانایی پرداخت مخارج درمان اعتیاد خود را ندارند، تحت عنوان یاری برگ می پردازد.

وی تصریح کرد: مراکز درمان اعتیاد به دو دسته مراکز درمان های دارو محور(MMT) و مراکز بستری(کمپ) تقسیم می شود. در حال حاضر، شهرستان با داشتن ۵ مرکز ترک اعتیاد فعال، به نظر می رسد قادر است نیازهای دارویی معتادین را تا حدود زیادی برطرف نماید و نیاز به تاسیس مراکز دارو درمانی بیش از این احساس نمی شود.

رئیس بهزیستی برخوار با اشاره به اینکه اکنون دو کمپ ترک اعتیاد اقامتی فعال در شهرستان وجود دارد ،اظهار داشت :تا پایان سال با تمهیدات و تلاش هایی که در اداره بهزیستی شهرستان برخوار انجام شده است، تعداد ۳ کمپ دیگر نیز به این مجموعه اضافه می شود تا بتوانیم رسالت درمان های غیر دارویی را نیز به خوبی انجام دهیم.

شجاعی در ادامه با اشاره به تعطیلی مرکز ترک اعتیاد رویش خاطرنشان کرد: مرکز ترک اعتیاد رویش سبز، به دلایل شخصی موسسین تعطیل شد و اکنون موسسین آن در خواست تاسیس کمپ به صورت جداگانه داده اند.

وی برگزاری همایش پیاده روی ،استقرار پایگاه های اطلاع رسانی در خصوص اعتیاد،توزیع بیش از ۵ هزار بروشور با موضوع اعتیاد و پیشگیری از آن ،برگزاری همایش برای زنان شاغل ادارات، زنان خانه دار و دانش آموزان ، برگزاری مسابقه ورزشی در کمپ های ترک اعتیاد شهرستان را از اهم برنامه های بهزیستی برخوار در هفته مبارزه با مواد مخدر برشمرد.

انتهای پیام/