شمال اصفهان؛حجت الاسلام و المسلمین ‘ سید اصغر مرتضوی ‘ روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان برخوار از ۶ ماه قبل فعالیت خود را آغاز کرد و در این مدت تنها ۱۲۰هیئت مذهبی برای کسب مجوز اقدام کرده اند.وی ادامه داد: هیئت های مذهبی این شهرستان برای […]

شمال اصفهان؛حجت الاسلام و المسلمین ‘ سید اصغر مرتضوی ‘ روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان برخوار از ۶ ماه قبل فعالیت خود را آغاز کرد و در این مدت تنها ۱۲۰هیئت مذهبی برای کسب مجوز اقدام کرده اند.
وی ادامه داد: هیئت های مذهبی این شهرستان برای برگزاری برنامه های خود باید از اداره تبلیغات اسلامی برخوار مجوز بگیرند تا مسیر و زمان حرکت خود را مشخص کنند تا هماهنگی لازم با نیروی انتظامی برای تامین امنیت آنان و مسائل ترافیکی انجام شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان برخوار خاطرنشان کرد: ماه های محرم و صفر فرصت بی نظیر فرهنگی است و این ۲ ماه نقش مهمی در ترویج و اشاعه فرهنگ حسینی و عاشورایی دارد.
حجت الاسلام و السملین مرتضوی بااشاره به اهمیت سخنران در مراسم مذهبی گفت: برخی از سخنرانان با سخنرانی خود باعث ترویج خرافه گریی در جامعه می شوند و به منظور بهره گیری بیشتر مردم و شرکت کنندگان از مفاهیم ارائه شده در مراسم سخت گیری ویژه ای در بخش خطبه و مداحی شده است.
وی گفت: ماه محرم و برگزاری مراسم سوگواری بهترین فرصت برای جذب بیشتر جوانان و دانش آموزان به مساجد است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان برخوار تصریح کرد: ایام سوگواری محرم و صفر فرصتی برای تبلیغات ارزش های الهی است و نباید در منابر و مجالس حسینی، تنها به مرثیه خوانی اکتفا شود بلکه باید برای ترویج معارف حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اهداف والای ایشان نیز برنامه ریزی و فعالیت کرد.
شهرستان برخوار با ۱۲۰ هزارنفر جمعیت در ۱۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.