به گزارش شمال اصفهان؛به نقل از ایرنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان « رضا حسنی خو » روز چهارشنبه گفت: با تلاش شبانه روزی و پیگیری های حوزه حقوقی وزارت ورزش و جوانان مستقر در اداره کل ورزش و جوانان اصفهان، یکی دیگر از زمین خوران ورزشگاه بزرگ اصفهان دستگیر […]

به گزارش شمال اصفهان؛به نقل از ایرنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان « رضا حسنی خو » روز چهارشنبه گفت: با تلاش شبانه روزی و پیگیری های حوزه حقوقی وزارت ورزش و جوانان مستقر در اداره کل ورزش و جوانان اصفهان، یکی دیگر از زمین خوران ورزشگاه بزرگ اصفهان دستگیر شد.
وی تصریح کرد: با تحقیق و بررسی انجام شده مشخص شد متهم با استفاده از اسناد جعلی اقدام به فروش اراضی دولتی نموده بود که پس از طرح شکایت علیه نامبرده و پس از انجام تحقیقات لازم، وی بازداشت و با قرار وثیقه ۵۰ میلیارد ریالی روانه زندان شد.
حسنی خو با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) و ریاست محترم جمهوری و تأکیدات رئیس محترم قوه قصاییه مبنی بر حفاظت از اراضی ملی و دولتی تاکید کرد: اراده واقعی برای حفظ حقوق بیت المال و حراست از آن باید شکل بگیرد و متولیان باید تلاش مضاعفی را در راستای حفاظت از اراضی ملی و دولتی داشته باشند.
مشاور وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: برخورد با افراد متخلف و دست اندازان و متصرفین اراضی ملی و بیت المال همچنان ادامه خواهد داشت و در این موضوع همه افراد ذی نقش باید پاسخگو باشند چون ما در مقابل بیت المال مسئول هستیم.
معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان آبان سال گذشته نیز از دستگیری سرکرده باند زمین خواری ورزشگاه بزرگ اصفهان خبر داده بود.
امیررضا خادم با اشاره به تلاش های شبانه روزی حوزه حقوقی وزارت ورزش و جوانان، اداره کل ورزش و جوانان اصفهان و همکاری دادسرای عمومی انقلاب شهرستان برخوار، افزود: سرکرده باند زمین خواری ورزشگاه اصفهان سرانجام دستگیر و روانه زندان شد.
وی تصریح کرد: در ادامه شناسایی و برخورد با زمین خواران اراضی ورزشگاه بزرگ اصفهان، سر کرده باند زمین خواری به نام (م.م) با اقدامات متقلبانه و تهیه اسناد مجعول و تبانی بعضی از ادارات دولتی، اقدام به اخذ چهار فقره سند جمعاً در حدود پنجاه هکتار بر روی اراضی دولتی و همچنین اراضی وقف و اشخاص کرده است.
معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش ادامه داد: بعضاً اراضی به اشخاص غیر واگذار و همچنین با انجام توافق با ارگان های دولتی و غیر دولتی تعدادی زمین معوض دریافت کرده اند که پس از بررسی های فراوان و تلاش های حوزه حقوقی وزارت ورزش وجوانان، اداره کل اصفهان و دادسرای انقلاب شهرستان برخوار ، نامبرده دستگیر و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.
وی ارزش ریالی اراضی فوق را نزدیک به هزار میلیارد ریال عنوان کرد.
خادم در خصوص تحقیقات پرونده زمین خواری گفت: بررسی ها برای شناسایی و دستگیری دیگر عوامل باند زمین خواری در این پرونده ادامه دارد و تا حصول نتیجه نهایی پیگیر آن خواهیم بود.
طرح ورزشگاه نقش جهان که در ابتدا به ورزشگاه بزرگ یا ورزشگاه المپیک (دهکده المپیک) معروف بود در سال ۱۳۶۷ تعریف و کلنگ آن پس از ایجاد مؤسسه ای به نام ورزشگاه بزرگ به منظور پیگیری مراحل ساخت آن، در سال ۱۳۶۸ از سوی مدیرعامل وقت این مؤسسه به زمین زده شد.
عملیات طراحی این ورزشگاه از سال ۱۳۷۲ و عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۷۴ با خاکبرداری آغاز شد.
عملیات ساخت و ساز این ورزشگاه در ۲۹ مرداد ۱۳۷۵ آغاز شد.
استادیوم فوتبال نقش جهان در ورزشگاه بزرگ اصفهان قرار دارد و از پیشرفت ۹۰ درصدی برخوردار است.
این خبر را با دوستان در تلگرام به اشتراک بگذارید