شمال اصفهان؛در ابتدا به حقارت کلام خویش معترفم -برای نوشتن در وصف شیخ الاءمه امام جعفر صادق, ع, به تحقیق امام جعفر صادق مظلوم است…. کجا؟! بین شیعیان شاید تنها چیزی که از ایشان میدانیم این است که ایشان امام ششم شیعیان اند و محل دفن ایشان قبرستان بقیع میباشد. بسی مایه ی تعمق فکر […]

شمال اصفهان؛در ابتدا به حقارت کلام خویش معترفم -برای نوشتن در وصف شیخ الاءمه امام جعفر صادق, ع,
به تحقیق امام جعفر صادق مظلوم است….
کجا؟! بین شیعیان
شاید تنها چیزی که از ایشان میدانیم این است که ایشان امام ششم شیعیان اند و محل دفن ایشان قبرستان بقیع میباشد. بسی مایه ی تعمق فکر است برای من و مایی که از فضایل این بزرگوار هیچ نمیدانیم.
ایشان را زنده کننده ی اسلام مینامند در دوره ی خلافت خاندان غاصبی که ب هر دلیله نابخردانه ای حق حکومت را از ایشان گرفتند. اما چرا ایشان با وجود آزارها و سختی هایی که با آن مواجه بودند توانستند تا این حد در ترویج مکتب اهل بیت پیشروی کنند و شاگردان زیادی را تربیت نمایند که ادامه دهنده ی راه ایشان اند.
یکی از دلایل مهم این امر تغییر حکومت اموی به عباسی بود که ایشان از نابسامانی اوضاع استفاده کردند و به تبلیغ دین پرداختند, ایشان نیز به این دلیل که نسبت به سایر امامان عمر بیشتری کردند سهم بیشتری داشتند در ترویج اسلام و احادیث.
کافی نیست که بگوییم ایشان آیینه ی ذات الهی اند…!
زیرا این جمله بسیار شگرف تر از آن است که تنها بر زبان جاری شود.. حق این جمله زمانی ادا میشود که بدانیم آیینه ی ذات حق بودن به چه معناست… ؟
ایشان به خاطر علوم سرشاری که داشتند, به خاطر صدق گفتار, کلام دلنشین و رفتار صدق گرایانه ای که داشتند طریق پیغمبر خاتم را زنده داشتند و آبیاری نمودند نخل بلند اسلام ناب محمدی را با احادیث و دانش متصل به ذات خدواندی خویش.
مایه ی مباهات است پرداختن به شخصیت کسی که ذاتش ملکوتی ست و بیانش عرفانی..
کاش جرعه نوش دریای معرفت و هدایتگری ایشان باشیم.
السلام علیک یا صادق آل محمد, ص,
نویسنده : شاعر حبیب آبادی خانم فاطمه شکل آبادی
این خبر را با دوستان در تلگرام به اشتراک بگذارید