صدای برخوار- فرشته هاشمی نژاد ، نخبه ی بسیجی علمی،فرهنگی شهرستان برخوار اظهار داشت: رعایت نکردن حجاب تجاوز به حریم دیگران و بی احترامی به جامعه و خلاف قانون می باشد.

به گزارش صدای برخوار فرشته هاشمی نژاد در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از برخوار، متولد سال۱۳۴۴ از دستگرد برخوار و خانواده ی مذهبی  از قشر متوسط جامعه، پدر کشاورز و مادر خانه دار هستند.دوره ی ابتدایی وراهنمایی را در شهر دستگرد گذرانده و ازدواج کردم با شروع جنگ تحمیلی به همراه همسرم راهی جنوب کشور شدم و در شهر اهواز به کمک دیگرخواهران کار پشتیبانی رزمندگان رو انجام می دادم. ۴ فرزند دارم که درهمان ایام جنگ در اهواز متولد شدند..

بعد از جنگ به تحصیلات خود ادامه داده همزمان در دبیرستان و حوزه علمیه مشغول تحصیل شدم و خدا رو شکرخیلی هم موفق بودم .درسال ۸۰ در دانشگاه علوم سیاسی امام حسین(ع) در سپاه خوزستان ادامه تحصیل داده، همزمان در دانشگاه شهید چمران ودانشگاه های شهر اهواز هم تدریس داشتم وهم به عنوان مشاور و مبلغ دینی فعالیت می نمودم ضمن اینکه مسئولیت مدیریت بنیاد فرهنگی مهدویت خوزستان در قسمت خواهران رو نیز به عهده داشتم.

وی افزود: از کارهای فرهنگی که انجام دادم، طرح اندیشه ی دینی بوده که در خوزستان راه اندازی نموده و در قسمت خواهران مسئولیتش به عهده ایشان بوده و بعدها در سال ۸۹ این طرح کشوری و به نام طرح صالحین تغییر نام داد که در حال حاضر در کل پایگاه های بسیج کشور انجام می شود.

این نخبه فرهنگی بیان نمود: طرح دومی که انجام دادم طرح دانش آموخته گان حوزوی هست که در حال حاضر کشوری شده و در حال اجرا می باشد(حوزویان به عنوان مبلغ در تمام ارگانهای فرهنگی فعالیت می کنند) امسال هم به عنوان معیینه ی (روحانی)حج انتخاب شدم.که بعد از ۲۸ سال به زادگاه خود شهر دستگرد برخوار برگشته و در دانشگاه صنعتی خمینی شهر به فعالیت خود ادامه می دهم و در حال حاضر مدیر حوزه ی علمیه خواهران ملک شهر اصفهان هستم و در سطح ۴ دکترا مشغول تحصیل می باشم.

 

*نظرتون در مورد حجاب چیست؟

حجاب قانون در کشور ما است و همانطور که هر چیزی قانون شد همگان با هر اعتقادی موظف به رعایت آن می باشند و اگر رعایت نکند خلاف قانون انجام داده، همانطوری که در راهنمایی و رانندگی عبور از چراغ قرمز خلاف قانون رانندگی و رعایت نکردن حریم عابر پیاده است رعایت نکردن حجاب نیز تجاوز به حریم دیگران و بی احترامی به جامعه و خلاف قانون می باشد. باید فرهنگ سازی ونهادینه کنیم که احترام به قانون رعایت قانون حجاب جا بیفتد. ما قانون داریم اما مجری قانون نداریم، به خاطر همین قانون شکنی می کنیم.

دولت باید در تمام مراکز دولتی به عنوان قانون حجاب این امر رو اجرا کند که بی حجاب رو باهاش برخورد کنند و کارش انجام نشه نه اینکه بیشتر احترام بگذرانند، تحویلش بگیرنند و بها بدهند اگر در مدرسه مدیر و معلم رعایت نکند باید آموزش وپرورش برخورد کند.