گروه هه لپرکی (رقص کردی) با دعوت موسسه فرهنگی-هنری ترنم برخوار در شهرستان برخوار به اجراء برنامه پرداختند.

به گزارش صدای برخوار ؛ به نقل از طلوع برخوار، گروه هه لپرکی (رقص کردی) با دعوت موسسه فرهنگی-هنری ترنم برخوار در شهرستان برخوار به اجراء برنامه پرداختند.
خانم داوری مدیر مسئول موسسه فرهنگی-هنری ترنم برخوار با اشاره به حضور مسافران نوروزی در برخوار گفت : نوروز یک فرصت طلایی است تا ظرفیتها و توانمندیهای شهرستان برخوار را به نحو مطلوبی معرفی کنیم.
وی افزود : شهرستان برخوار علی رغم دارا بودن صنایع دستی،بناهای تاریخی و هنرمندان معروف هنوز در بین مردم کشور گمنام است که در همین راستا فعالین فرهنگی برخوار از سال گذشته تا کنون با اجرای تورهای برخوار گردی،برپایی نمایشگاه صنایع دستی و برنامه های شاد در ایام نوروز سعی دارد ظرفیتهای این شهرستان توانمند را آنگونه که شایسته است معرفی نماید.
وی با بیان اینکه مسئولین شهرستان در صورتی میتواند به خواسته های به حق مردم جامعه عمل بپوشاند که جوانان و فعالین فرهنگی را در تصمیم گیریهایش مشارکت دهند گفت : تشکیل کمیته گردشگری در این شهرستان یک نیاز ضروری است که بتواند از ابتدای سال با مشارکت بخش خصوصی و حمایت دولتی برای نوروز سال آینده برنامه ریزی و زیرساختهای لازم را جهت توسعه گردشگری شهرستان فراهم نمایند.
خانم داوری در ادامه گفت : موسسه فرهنگی – هنری ترنم برخوار با مشارکت فعالین فرهنگی برخوار سعی دارد در سال ۹۷ کمیته مشارکتهای مردمی گردشگری در هر شهر از شهرستان برخوار تیمی را جهت معرفی ظرفیتها و موقیعتهای گردشگری در راستای توسعه همان شهر تشکیل دهد.
مدیر مسئول موسسه فرهنگی-هنری ترنم برخوار با اشاره به انتقادات مردمی نسبت به برپایی ضعیف نمایشگاههای صنایع دستی درشهرهای مختلف برخوار گفت : عدم مشارکت و فراخوانها در زمان مناسب به هنرمندان صنایع دستی شهرستان علت اصلی ضعیف بودن نمایشگاهها می باشد چرا که حضور در نمایشگاه نیازمند تولید و تامین اجناس جهت ارائه در نمایشگاه می باشد.
وی در پایان با قدردانی از همکاری شهرداری خورزوق و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برخوار برای اجرای برنامه های فرهنگی در ایام نورزو گفت : نبود فضاهای مناسب و اجرای برنامه های شاد و متنوع فرهنگی در ایام نوروز علی رغم اسکان مسافران نوروزی یکی از ضعفهای فرهنگی در شهرستان برخوار است که در صورت همکاری هنرمندان و فعالین فرهنگی و حمایت مسئولین و شهرداریهای شهرستان میتواند این ضعف مهم را برای سال آینده برطرف کند.

/انتهای پیام/طلوع برخوار